برگزاری یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌‌آموز/ خواندن کتاب ایثار شهدا در مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده در مدرسه شهدای هفتم تیر با حضور وزیر آموزش و پرورش، خانواده شهید فهمیده و خانواده تعدادی از شهدای دانش‌آموز برگزار شد.

محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته اعلام کردیم که سعی می‌کنیم این برنامه در قالب فعالیت فرهنگی اجرا شود و امسال اینگونه برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: در این زمان به خوانش کتاب ایثار و جوانمردی شهدا نیاز داریم و این فرایند را در طول سال برای دانش‌آموزان خواهیم داشت.

رزاقی اضافه کرد: شهدای دانش‌آموز گوی سبقت را از معلمان‌شان ربودند همه و همه کتاب‌هایی هستند که باید بخوانیم تا راه ایثار و شهادت را ادامه دهیم.

وی افزود: احمد نظیف ۱۱.۵ ساله از سبزوار، محمدحسین فهمیده ۱۳ ساله از کرج، بهنام محمدی ۱۲ ساله از خرمشهر، مرحمت بالازاده ۱۳ ساله از اردبیل، سهام خیام ۱۲ ساله از هویزه ، ناهید فاتحی کرجو ۱۶ ساله از سنندج و محبوبه دانش آشتیانی ۱۶ ساله از تهران از جمله دانش‌آموزان شهید هستند.

به گزارش فارس، در این مراسم از پدر و مادر شهید حسین فهمیده، از خانواده شهیده سمیه بیاتی دانش آموز دوم ابتدایی، خانواده شهید احسان آقا شرف و شهیده الهام آقا شرف دانش‌آموزان پایه چهارم، خانواده شهیدان سید حسین هاشمیان و سید جواد هاشمیان دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی و دوم دبیرستان (محل شهادت شلمچه)، خانواده شهیدان مهدی اعلمی و محمد باقر اعلمی دانش‌آموزان سوم دبیرستان و دوم دبیرستان (محل شهادت شلمچه و قم) و خانواده شهیدان سعید و محسن سلطانی دانش‌آموز سوم دبیرستان( به شهادت رسیده توسط منافقین) تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی