صادرات 1.8میلیون دلاری صنایع‌دستی هرمزگان از ابتدای سال 97

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، رضا برومند در تشریح عملکرد این اداره کل را از ابتدای سال در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سرمایه‌گذاری گفت: تمام توان خود را برای ارائه راهبردهای کاربردی و عملیاتی برای برون رفت کشور از رکود اقتصادی و کمک به رشد اقتصادی در قالب سیاست های کلی به کار گرفته‌ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به گسترده بودن حوزه عملکرد مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: در حوزه میراث فرهنگی از ابتدای سال علاوه بر برگزاری همایش ها و جشنواره های متعدد، 8 مورد مرمت و احیای آثار تاریخی و فرهنگی از جمله، ادامه تعمیر و مرمت مسجد جامع بستک، مرمت بخشی از حمام خان بستک، مرمت بخشی از حمام خان بستک، تعمیر و مرمت فرودگاه بندرلنگه، تعمیر و مرمت پل لاتیدان، تعمیر و مرمت کاروانسرای تقی خانی، تعمیر و مرمت قلعه فین و تعمیر و مرمت خانه فکری را انجام داده است. 

اخذ چهار نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، برگزاری هفت نمایشگاه استانی، 19 مورد مشارکت هنرمندان و صنعتگران استان در نمایشگاه های سایر استان ها، یک مورد شرکت در نمایشگاه های خارجی و برگزاری 9 نمایشگاه نوروزی در استان، صدور 4900 کارت شناسایی جهت صنعتگران و هنرمندان خانگی، صدور 50 پروانه تولید کارگاهی جهت هنرمندان و صنعتگران کارگاهی، پرداخت 5400 میلیون ریال تسهیلات بانکی از دیگر مواردی بود که مدیرکل میراث فرهنگی استان به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به صادرات یک میلیون و 820 هزار دلاری صنایع دستی استان به کشورهای مقصد گفت: با توجه به اهداف توسعه صادرات استان به دنبال برنامه ریزی برای افزایش این رقم به بیش از این هستیم.

برومند در ادامه به عملکرد یکساله حوزه گردشگری و سرمایه گذاری این اداره اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت صنعت توریسم و گردشگری در رونق اقتصادی هرمزگان مدیریت ارشد استان و این اداره کل یک برنامه ریزی گسترده برای رونق این بخش و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز را در دستور کار خود قرار داده است.

برومند در خصوص اقامتگاه های بومگردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون برای بیش از 35 پرونده برای اخذ مجوز اقامتگاه بوم گردی پرونده تشکیل شده که از این تعداد 12 فقره پروانه اقامتگاه بوم گردی در استان هرمزگان صادر شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین 5 مورد پروانه بهره برداری برای دفاتر خدمات مسافرتی صادر شده و طی بازدیدهای نظارتی 6 دفتر لغو 3 دفتر تعلیق یک ماهه شدند.

برومند در مورد  توسعه مناطق نمونه گردشگری در هرمزگان گفت: در این مدت 60 مورد طرح  توجیهی به منظور رعایت مفاد آیین نامه ایجاد ، اصلاح و تکمیل، بررسی شده است. که برای 55 مورد از آن ها موافقت اصولی صادر شده است.

 انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی