به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سلف دانشگاه بعد از کلاس درس، مهمترین قسمت دانشگاه برای دانشجویان محسوب میشود. از این رو بیشترین دغدغه و گله مندی آنان از معاونت دانشجویی به کیفیت غذای سرو شده در سلف مربوط میشود.
تعدادی از دانشجویان دانشگاه یاسوج، در سامانه فارس من درخواست خود را برای بررسی وضعیت کیفی و کمی غذای دانشگاه مطرح کردند. در این درخواست اعلام شده: پیمانکار دانشگاه یاسوج در بعضی از وعده های ناهار به بهانه افزایش قیمت ها دوغ فله ای و ماست فله ای توزیع میکند که به لحاظ بهداشتی برای دانشجویان خطر آفرین است همچنین حجم غذای سلف نسبت به قبل کاهش محسوسی داشته است و هرچه هم سوال می کنیم می گویند گران شده است قبلا یکبار هم بعد از گرانیها قیمت غذا را افزایش دادند.
برای پیگیری این درخواست دانشجویان با فریبرز نیک دل معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج گفتوگو کردیم و علت شکایت دانشجویان را جویا شدیم.
توقف عرضه دوغ و ماست فلهای
معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج در گفتوگو با خبرنگار فارس، درباره توزیع دوغ و ماست فلهای در دانشگاه اظهار کرد: توزیع دوغ فقط یکبار انجام شد که به دلیل آنکه ماست و دوغ فله ای غیر بهداشتی بود، عرضه آن متوقف شد.
وی تأکید کرد: نکته جالب این است که عدهای از دانشجویان از لبنیات محلی استقبال کردند اما ما به دلیل موارد بهداشتی، توزیع آن را متوقف کردیم.
نیک دل درباره حجم غذای دانشجویان توضیح داد: دانشگاه یاسوج، جز معدود دانشگاههایی است که در سلف، ترازویی برای توزین غذا قرار داده است تا اگر دانشجویان پیرامون وزن غذا مشکلی داشتند، به سرعت با عوامل در میان بگذارند.البته مبنای وزن هرکدام از اجزای تشکیل دهنده غذا به تفکیک و در تابلوی سلف نصب شده است.
گوشت منجمد کیفیت غذای دانشجویی را کاهش داد
وی ادامه داد:متأسفانه استفاده از گوشت منجمد، کیفیت غذا را پایین می آورد ولی اگر دانشجویان بازهم اعتراضی به کیفیت مواد غذایی دارند ما آماده شنیدن هستیم.
معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج در پایان خاطرنشان کرد: هر درخواستی دانشجویان در زمینه تغذیه داشته باشند می توانند با ما درمیان بگذارند و اگر لازم باشد با پیمانکار نیزبرخورد میکنیم. بنده هم هفته ای ۲ بار از سلف دانشجویان بازدید کرده و از نزدیک با دانشجویان ارتباط داریم.
انتهای پیام/