به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی که امروز از روند تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازدید کرد، در حاشیه این بازدید اظهار داشت: روند اجرایی تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در بخش غربی پروژه بررسی شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه این پروژه آزادراهی تنها آزادراهی است که دقیقا طبق برنامه پیش میرود، اضافه کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سومین آزادراه بزرگ کشورو موثرترین پروژه راهسازی در کاهش ترافیک پایتخت و استان البرز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه شرق و غرب استان تهران و همچنین استان البرز را به یکدیگر اتصال میدهد و بدین ترتیب همه محورهای جنوبی و شرقی و غربی استانهای البرز و تهران به یکدیگر وصل میشوند و تبادل این آزادراه این مسیرها را برقرار میکند.
خادمی بیان کرد: با تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، تحولی در حمل و نقل استانهای تهران و البرز خواهیم داشت، همچنین گرههای ترافیکی در شهرهای تهران و کرج با تکمیل این آزادراه رفع خواهد شد.
خادمی با اشاره به تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال، اظهار داشت: امیدواریم با بهره برداری از این آزادراه، توقفهای چند ساعته در ورودیهای تهران و البرز رفع شود.
وی اضافه کرد: عملیات روسازی در این آزادراه ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی پروژه با روند مطلوب در حال کار است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: امیدواریم بر اساس برنامه، این آزادراه تا پایان امسال به بهره برداری برسد و مردم به صورت عبور شرقی-غربی بتوانند از این آزادراه استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هر ماه روند اجرایی و تکمیل این پروژه بررسی میشود تا حتماً تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد.
وی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای پروژه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از محل اعتبارات دولت و سرمایه گذار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان سرمایهگذار است؛ سرمایهگذاری قرارگاه در این پروژه ۷۰ درصد و سرمایهگذاری دولت ۳۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل پروژه لازم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش میکنیم سهم دولت را این آزادراه در ۹ ماهه امسال تامین کنیم همچنین امیدواریم سرمایهگذار هم سرمایهگذاری خود را انجام دهد و پروژه به اتمام برسد.
خادمی اظهار داشت: پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران جزو چهار پروژهای است که تلاش میکنیم تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد و جزو پروژههای اقتصاد مقاومتی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای تکمیل این پروژه گفت: کاهش مصرف سوخت، تأثیرات مثبت زیستمحیطی، کاهش سوانح رانندگی و جلوگیری از ازدحام در ورودیهای تهران و کرج، از مزایای اجرای این پروژه است و همین موارد آن را جزو پروژههای اقتصاد مقاومتی کرده است.
انتهای پیام/ب