مصدومیت 116 زائر اربعین در حوادث ترافیکی/ مراجعه بیش از 120 هزار نفر به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مرتضی سلیمی در نشست خبری که به مناسبت اقدامات جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر در اربعین دو ماموریت در داخل و خارج از کشور را برنامه‌ریزی و اجرا کرد که در داخل کشور و تا رسیدن به مرزهای زمینی سازمان امداد و نجات اقدامات لازم را برای کمک به زائرین انجام داد و در خارج مرکز پزشکی خدمات را مدنظر قرار داد.

وی افزود: طرح خدمت‌رسانی به زائران به مدت 21 روز از 21 مهر ماه آغاز شد که میزان فعالیت نسبت به گذشته 6 روزبیشتر بود و 447 پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور جهت پوشش امدادی زائرین در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: 120 هزار نفر با قرارگاه‌های مرزی سازمان امداد و نجات در طول مسیر سفر مراجعه کرده که 245 نفر به مراکز درمانی منتقل و 230 نفر مصدوم از کشور عراق به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به اینکه اعزام مصدومین و بیماران توسط آمبولانس به مراکز درمانی 749 مورد بود، گفت: 116 نفر در حوادث ترافیکی ایام اربعین مصدوم شدند که 17 نفر به مراکز درمانی منتقل 11 نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند و 12 نفر رهاسازی شدند.

وی گفت: 11 هزار و 939 نفر از زائران به دلیل وقوع سیل و طوفان امدادرسانی شده و 11 هزار نفر اسکان اضطراری یافتند. همچنین 565 نفر به مناطق امن منتقل و تعداد زیادی پتو، کنسروجات وماست میان آنها توزیع شد.

سلیمی گفت: بیش از 49 هزار نفر به قرارگاه‌های مرزی مهران، 36 هزار نفر به قرارگاه مرزی شملچه، چذابه و 6 هزار نفر در سه مرز میرجاوه، بازرگان و دوغارون به پایگاه‌های هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات لازم بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: در ایام اربعین امسال 118 دستگاه آمبولانس 20 دستگاه موتورسیکلت آمریکایی و 4 فروند بالگرد به کار گیری شد و 80 پایگاه امداد و نجات بین شهری در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی به حالت آماده باش بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی