به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینیوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایت مردمی و تلفن گویای این سازمان با اشاره به لزوم توجه به حقوق اولیا در ایام ثبتنام و روش اخذ شهریه، اظهار کرد: تیمهای نظارتی ویژه در مناطق یک تا ۶ مستقر کردهایم و با هماهنگی ادارهکل آموزش و پرورش تهران، برای مناطق ۷ تا ۱۲ نیز روزهایی مشخص شدهاند تا مردم بتوانند با تیمهای نظارتی در تماس باشند.
وی افزود: باید از طریق پوسترها اطلاعرسانی مربوط به شهریه مدارس غیردولتی مشخص باشد و تیمهای نظارتی از وجود آن مطمئن باشند؛ روزانه پنج تیم از تمام مدارس غیردولتی بازدید خواهند کرد و در استانها نیز فردی از وزارتخانه در کنار ناظرین حضور خواهد یافت.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی بیان کرد: سامانه الکترونیکی رسیدگی به شکایات و سامانه هوشمند ۴۳۱۷ برای رسیدگی به شکایات وجود دارد و بر همین اساس باید بررسیها سرعت یابند تا تقویت و شفافسازی برنامه مدارس غیردولتی را شاهد باشیم؛ از چهار طریق پرداخت شهریهها در پورتال خدمات الکترونیکی مدارس قابل رؤیت است.
وی افزود: همچنین اپلیکیشن استعلام میزان شهریه وجود دارد و براساس پوسترهایی که در مدارس نصب خواهد شد، خانوادهها از میزان شهریهها مطلع میشوند؛ امسال وضعیت به گونهای برنامهریزی شده است که اطلاعات دانشآموزان در دو سامانه ضبط میشود و همزمان قرارداد دو برگی با بارکد به همراه اطلاعات دانشآموز در مدرسه وجود دارد که یک برگ در خدمت اولیاء و یک برگ آن در اختیار مدرسه قرار میگیرد؛ همچنین به صورت پیامکی تأییدیه ثبتنام و مبلغ شهریه به اطلاع اولیای دانشآموز خواهد رسید.
انتهای پیام/