نیازمند تشکیل شبکه جهانی برای مقابله با گردوغبار هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید علی‌محمد موسوی مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه در نشست تخصصی مشورتی در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد تاب‌آوری در برابر حوادث تدریجی شامل طوفان‌های گردوغبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در اسیا و اقیانوسیه که پیش از ظهر امروز در هتل اسپیناس تهران برگزار شد ابراز داشت: موضوع گردوغبار در ایران و خارج از مرزها که به چالش بزرگی در سال‌های اخیر تبدیل شده و سلامت معیشت و زندگی روزمره مردم همچنین طرح‌های توسعه‌ای را با مشکل مواجه کرده است. 

وی ادامه داد: این پدیده بیش از 170 روز در سال در مناطق جنوب غربی و جنوب شرقی که به سمت خشکسالی‌های طولانی و تغییر اقلیم رفته‌اند رخ می‌دهد. 

موسوی خاطرنشان کرد: توسعه ناپایدار این مناطق و نبود سیاست‌های صحیح محیط زیستی نیز بر تشدید ا ین مساله کمک کرده است به همین دلیل بیمارستان‌ها همیشه در حالت آماده‌باش هستند و مدارس  با بروز این پدیده تعطیل می‌شوند و مشکلاتی برای سیستم‌های برق‌رسانی بوجود آورده است. 

مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مشکل گردوغبار پدیده‌ای فرامرزی است، گفت: این مساله نیازمند یافتن راه‌حل‌های بسیار جدی، چندوجهی و فرابخشی است؛ بنابراین از توان یک کشور خارج است که نیازمند هماهنگی میان تمامی گروه‌های موثر از آن است. 

وی اظهار داشت: ما به یک شبکه جهانی متشکل از آژانس‌های بین‌المللی نیازمندیم تا برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با این چالش تدوین کنند بر همین اساس از همکاری با اپدیم استقبال می‌کنیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی