به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در سیل اخیر، علاوه بر خسارات وارده به ابنیه، محورها و ماشینآلات مربوط به حمل و نقل جادهای، حمل و نقل ریلی نیز متحمل خساراتی شد.
خسارت وارده به 51 کیلومتر از خطوط راهآهن و 60کیلومتر از زیرسازی و ابنیه فنی، اصلیترین عوامل تشکیل دهنده زیان سیل به راهآهن کشور است.
به عنوان مثال خطوط آهن در استانهای لرستان، خوزستان آسیب جدی دید، به طوری که راهآهن اهواز -اندیمشک در طول 20 کیلومتر دچار آبگرفتگی شد.
در سیل سال اخیر به ۵۱ کیلومتر خطآهن خسارت 80 درصدی وارد شد که رقم خسارت 51 میلیارد و 80 میلیون تومان برآورد میشود.
همچنین در سیل اخیر 60 کیلومتر زیرساز و ابنیه فنی ریلی تا ۷۲ درصد تخریب شد که رقم خسارت 115 میلیارد و 118 میلیون تومان برآورد میشود.
در سیل اخیر 5500 متر مربع ساختمان و تاسیسات راهآهن تا ۷۰ درصد تخریب شد که رقم خسارت 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد میشود.
در بخش علائم الکترونیکی یک ایستگاه کامل تا ۹۰ درصد تخریب شد که رقم خسارت 2 میلیارد و 752 میلیون تومان برآورد میشود.
در بخش ارتباطات زیرساختهای فیبر نوری ۱۰۰ کیلومتر تخریب قطعی کابل و آسیب رخ داد که رقم خسارت یک میلیارد و 810 میلیون تومان برآورد میشود.
همچنین در سیل اخیر 70 کیلومتر راه دسترسی ریلی تا 75 درصد تخریب شد که رقم خسارت 2 میلیارد و 240 میلیون تومان برآورد میشود.
جمع کل خسارت اولیه به سیستم حمل و نقل ریلی در سیلاب اخیر، 178 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد میشود.
علاوه بر خسارات وارد شده به زیر ساختهای ریلی، موارد متعددی از انسداد نیز در شبکه وجود داشت.
انتهای پیام/ب