به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ۱۱۸ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، در مطلب پیش از دستور، مساله علم و فناوری دانشگاهها در سال ۲۰۱۹ مطرح شد و براین اساس رتبهبندی دانشگاههای ایران در سطح جهانی و دانشگاههایی که رتبه کمتر از ۴۰۰ داشتند، بررسی شد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مساله هوش مصنوعی و جنگ افزارهایی که کشورهای صنعتی از آن استفاده میکنند، بررسی شد.
کبگانیان گفت: در دستور دوم جلسه نیز مساله اشتغال دانشجویان مورد توجه قرار گرفت و تکالیفی که در این زمینه برعهده وزارت علوم بود، بررسی شد که براین اساس با پیشنهاد وزیر علوم مقرر شد مادههای این موضوع تکمیل شوند، در مدت ۴ ماه وزارت آموزش و پرورش باید به کمک بخش خصوصی و دستگاههای متولی برنامههای خود در بخش آموزش را ارائه دهد که حداقل یک مهارت شغلی با توجه به بازار کار برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه مشخص شود که هریک از دانش آموزان دبیرستانی در یک شغل آموزش ببینند.
وی با بیان اینکه ساماندهی دورههای فنی و حرفهای یکی از برنامهها است، گفت:به دلیل آنکه دانشآموزان کمتر از این دورهها استقبال میکنند، برنامه ساماندهی دورهها را درنظر گرفتیم و راهاندازی دوره مهارت آموزی در روستاها و در مقطع دبیرستانی هم در دستور کار قرار گرفت.
کبگانیان اظهار داشت: مرکز آمار سالیانه آمار اشتغال دانش آموختگان در مناطق مختلف را معرفی میکند، آمار کلی در این رابطه وجود دارد اما اینکه چه میزان از فارغ التحصیلان شاغل هستند مهم نیست چرا که ما به دنبال این هستیم که آنها در چه حوزههایی مشغول هستند، انتشار این آمار به انتخاب رشته دانش آموزان کمک بسزایی میکند زیرا دانش آموزان ما اطلاعات دقیقی درباره میزان اشتغال رشته ها ندارند که به کمک این آمار میتوان به اشتغال بیشتر و بهتری رسید.
انتهای پیام/