حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس درباره پیشبینی تغییر تعرفههای پستی، اظهار داشت:از دو سال پیش هیچ تغییر تعرفه ای در خدمات پستی نداشتیم و تعرفه ها مانند دو سال قبل است.
وی ادامه داد: تغییر تعرفهها را از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری کردهایم و به سازمان حمایت از مصرف کننده نیز
درخواست دادهایم که هنوز تغییری به تصویب نرسیده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جواب پیگیری ها اعلام کردهاند که در حال بررسی موضوع هستند تا بین تعرفه شرکت ملی پست و شرکتهای خصوصی دارای مجوز پستی، همسنگی ایجاد و نرخ جدید تعیین شود.
* بررسی مدل قیمت تمام شده خدمات پستی براساس چهار دسته فعالیت اصلی
چندی پیش مدل قیمت تمام شده خدمات پستی و نحوه محاسبه قیمت در جلسه معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.
مدل قیمت تمام شده خدمات پست و تسهیم هزینه ها بر مبنای چهار دسته فعالیت های اصلی و بر اساس زمان و وزن مرسولات پستی دیده شده است.
*پیششرطهای افزایش نرخ خدمات پستی
اما نگاههای متفاوتی به بحث افزایش تعرفههای شرکت پست وجود دارد.
حسین نعمتی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست تأکید دارد که باید خدمات سود ده از زیان ده و ارایه خدمات به مردم از خدمات طرفهای قرارداد تفکیک شود و گفته است: درصددیم تا در همه بخش ها، قیمت تمام شده خدمات را محاسبه و مبنای فعالیت قرار دهیم و برای این منظور باید علاوه بر برآورده ساختن انتظارات حاکمیت و دولت در ارائه خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را برای محاسبه بهای تمام شده خدمات کسب کنیم.
در عین حال فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است: افزایش نرخ خدمات برای پست کارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد؛ به این معنی که توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه می تواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.
از سوی دیگر فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر میگوید: احصاء بهای تمام شده خدمات تکلیف دولت است و انتظار این است که با سوددهی در خدمات غیرپایه از جمله ارائه خدمات با استفاده از سیستم های الکترونیکی، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود.
انتهای پیام/