عرضه محصولات روستا در مال‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس از راه اندازی واحد پشتیبانی، بازاریابی و صادرات برای فروش محصولات روستایی خبر داد و افزود: در ساختار خودمان مدیریتی ایجاد کردیم تا با توجه به حجم حضوری که در مناطق روستایی و محروم داریم و طرح‌های اشتغالزایی که ایجاد کردیم بتوانیم فروش مناسبی برای محصولات تولید شده محقق کنیم.
وی یادآور شد: معمولا محصولات تولید شده در روستاها نیازمند پشیبانی و فروش و بازاریابی است و واحدی که برای این منظور شکل دادیم به صورت علمی سامانه و پلتفورم‌های مربوطه را اجرایی می کند.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در مدیریت بازاریابی و فروش اشتغال روستایی پشیبان‌هایی با شناخت رویکرد بازار محصولات را به فروش رسانده و رویکرد کلی حذف دلال‌هاست چرا که یکی از محصولات روستایی نبود دسترسی روستائیان به بازارهای مصرف است و در این مسیر بیشترین شود نصیب واسطه‌ها می‌شود.
جعفری همچنین گفت: همزمان با اجرای طرح‌های اشتغالزا توسط بنیاد برکت تمهیداتی را می‌اندیشیم که در صورت وجود موانع بازاریابی این موانع رفع شود و روستایی بتواند محصول خود را به بازار برساند.
وی از تنظیم آیین‌نامه‌ای برای فروش محصول روستاییان خبر و اظهار داشت : از طرف دیگر بر روی استاندارد کردن محصولات و قابل رقابت بودن آنها در بازارهای مصرف کار می‌کنیم.
مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به این پرسش که آیا در صدد ایجاد بازارچه‌هایی برای فروش محصولات روستایی در شهرها هستید؟ گفت: واقعیت این است که ما خود را در مقام اجرا نمی‌دانیم و ساختار بنیاد برکت با ۴۰ نفر ساختار اجرایی ندارد و اینکه ۴۰ نفر ۱۰ هزار طرح را اجرا می کنند نقطه قوت است.
جعفری در همین رابطه افزود: ما از امکانات و ساختار موجود در بخش دولتی، مردمی و عمومی استفاده می‌کنیم و به نوعی نهاد حرکت‌دهنده و توسعه‌ای عمل می‌کنیم و خودمان در صدد ایجاد بازارچه نیستیم اما این بحث مطرح است که باید نمایشگاه دائمی ایجاد کنیم و در استانها امکان ارائه محصولات فراهم شود و روی برند سازی محصولات روستایی هم فعالیت می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مطالعاتی انجام دادیم که در شش ماهه دوم سال برندسازی محصولات روستایی محقق شود و در قالب نمایشگاه محصولات عرضه شود.
مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر حضور پررنگ مال‌ها در شهرهای بزرگ و امکان فروش مستقیم محصولات روستایی در مال‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرها بیان کرد: یکی از بحث های برندینگ ارائه محصولات روستا در مال‌هاست که با ایجاد غرفه‌های فیزیکی تدارک این مهم دیده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی