پروانه معصومی: اجاره‌نشینی باعث شد از تهران بروم

به گزارش مشرق، پروانه معصومی گفت: دغدغه‌ای فراگیر برای حل مشکل اجاره‌نشینی وجود ندارد چون سال‌هاست که با افزایش بی‌ضابطه اجاره مسکن مواجهیم.


وی با اشاره به مشکل اجاره‌نشینی خودش ادامه داد: من خودم سال‌ها در تهران اجاره‌نشین بودم و این افزایش سالانه اجاره‌بها معضل بزرگی برایم بود. به همین جهت از تهران فرار کردم و به شمال پناهنده شدم و رفتم و با پولی که داشتم در شهر کوچکی یک خانه تهیه کردم و از تهران دور شدم. اما نمی‌توان از آنها که ممر درآمدشان در تهران است انتظار داشت چنین کاری کنند. بازیگر «مسافر ری» خاطرنشان کرد: می‌دانم و آگاه هستم که گرانی‌ها و گرانی اجاره مسکن چه فشاری به اغلب مردم می‌آورد ولی یک گله هم از هم‌میهنان دارم و آن نیز اینکه به محض اینکه متوجه می‌شوند چیزی گران شده است، می‌روند و سه برابر می‌خرند و ناخودآگاه با سوداگران همکاری می‌کنند.


معصومی تصریح کرد: مسلماً وزیری که در رفاه زندگی می‌کند خبر ندارد مستأجران چه می‌کشند پس این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که در این‌باره اطلاع‌رسانی کنند. از سینما گرفته تا تلویزیون تا رادیو و تئاتر و حتی موسیقی باید در این زمینه به خدمت گرفته شوند.


بازیگر «گل‌های داوودی» تأکید کرد: همین پویش «صاحبخانه خوب» که اخیراً راه افتاده یک حرکت فرهنگی است که اگر امتداد یابد حداقل کاری که می‌تواند بکند آگاه‌سازی سران دولت از مشکلات جامعه در زمینه اجاره مسکن است. در این صورت به تدریج هم که شده مدیران مملکتی مجبور خواهند شد به پاسخگویی و حل مشکل مستأجران.

برچسب ها:

فرهنگ و هنر