به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس اسلامیان وزیر راه و شهرسازی در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استانها گفت: این مجمع کمک میکند تا برای تشکیل پارلمان های شهری یک الزاماتی وضع شود و شرایطی فراهم شود تا کسانی که می خواهند کاندیدا شوند از حداقلهای تخصصی و فکری برخوردار باشند.
وی افزود: نباید کارهایمان به گونه ای باشد که مردم آسایش و آرامش نداشته باشند. کسب و کار مزاحم و حاشیه نشینی دو عامل سلب آرامش مردم است.
اسلامیان اظهارداشت: بخشی که بتوانیم کانون فکری و هسته های یکپارچه و مشترک ایجاد کنیم که خالق وضعیت مطلوب باشد موضوع مهم و دارای اهمیت است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: عدم انطباق ها در طرح های جامع و تفصیلی زیاد است و امروز که در رکود ساخت و ساز قرار گرفته ایم نتیجه عدم توجه بهوضعیت کیفی شهرسازی را میبینیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز مبرم به این داریم که شورای عالی شهرسازی را عمق و طول و عرض بدهیم تا مقتضیات ساخت و ساز در هر شهر را با توجه به فرهنگ آن شهر تدوین کنیم.
اسلامیان افزود: باید روند ساخت و سازها به سمت کیفیت بخشیدن به زندگی مطلوب حرکت کند.
وی با اشاره به موضوع بافتهای فرسوده گفت: ما هیچ شرکتی را ملزم به حضور در بافتهای فرسوده نکرده این و اگر جایی شرکتی مجبور شده باشد ما برخورد قانونی میکنیم.
وزیر راه گفت: ما برای بازآفرینی بافت فرسوده در شهرها برنامه مشخص داریم و استفاده از ظرفیت شوراها و شهرداری در اولویت است.
اسلامیان افزود: ما دیگر مثل گذشته بودجه تخصیص نمیدهیم که کارهای شکلی و بی نتیجه مثل گذشته رخ بدهد بلکه به دنبال احیای واقعی کسب و کار و زندگی در این بافت هستیم.
وی ادامه داد: در برخی از شهرها بنیاد مسکن را موظف به بازآفرینی کردیم و اسپرت یادمان باشد که ما در قبال افراد کم درآمد و تهیه مسکن برای آنها وظیفه قانونی داریم.
وزیر راه گفت: در این دوره جدید مدیریتی حتما از شهرداری های با کفایت برای تولید مسکن برای افراد کم درآمد استفاده خواهیم کرد.
اسلامیان افزود: سالیانه باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید و به افراد ناتوان از تهیه مسکن واگذار شود.
وی ادامه داد: این عدد ۴۰۰ هزار مسکن تعداد ازدواج های صورت گرفته در هر سال است.
وزیر راه تصریح کرد: بحث حمل و نقل و محیط زیست هم نکات مهم شهرهای جدید است و باید مورد توجه قرار گیرد.
اسلامیان گفت: یک کار بزرگی هم باید برای جاده های ورودی شهرهای بزرگ انجام بشود زیرا امروز میزان زیادی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ میدهد که باید کار ویژه ای برایش انجام شود.
انتهای پیام/