ارائه خدمات گسترده دیجیتال بر بستر شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی ظرفیت‌سازی و توسعه مهارت برای تحول دیجیتال در اقتصاد دیجیتال که از امروز در سالن همایش هتل فردوسی آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران گفت: زیرساخت شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال با سرمایه‌گذاری در بخش حاکمیت و مکان ایجاد ارتباط برخط با پهنای باند مناسب در کشور ایجاد شده است. 

وی افزود: در بحث تولید محتوا و ارائه سرویس، هم ارائه خدمات دولت الکترونیک در شرایط قابل قبولی قرار گرفته است و با توجه به تکالیفی که برعهده دارد می‌خواهیم ارائه خدمات را بر بستر شبکه ملی اطلاعات گسترش دهیم. 

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی کمک می‌کند تا بتوانیم موضوع تبادل دانش و تجارب کشورهای موفق را داشته باشیم. این تبادل تجربه کمک می‌کند تا پیشرفت بیشتری در زمینه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم. همچنین کشورهایی که توانستند سرویس‌های دیجیتالی را به خوبی ارائه دهند، در این همایش شرکت کردند که شامل ۲۰ کشور از استرالیا، آسیای جنوبی و خاورمیانه است. 

معاون وزیر ارتباطات در ادامه گفت: این کارگاه کمک می‌کند که انتقال دانش و تکنولوژی انجام شود، البته این انتقال باید با استراتژی مناسب شکل بگیرد. در این کارگاه با شرکت‌های خارجی حوزه آی‌تی‌یو با هم همکاری می‌کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی داریم همانند کشورهای منطقه، تعامل حداکثری با شرکت‌های فناور داشته باشیم و با حضور پررنگ در چنین همایش‌هایی نشان می‌دهیم که ما می‌توانیم در این حوزه نیز فعالیت کنیم.

انتهای پیام/