لزوم حضور بانوان در تصمیمات راهبری پژوهشگاه ارتباطات/ حذف سیکل شورای پژوهشی برای تسریع و چابک سازی پروژه‌ها

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و جشن روز دختر در سالن همایش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: حضور تعداد قابل توجهی از بانوان نخبه و فرهیخته در این مرکز یکی از نکاتی است که مسوولان حوزه تخصصی پژوهشی ارتباطات می توانند در زمان نیاز به مدیر لایق در این حوزه، روی پژوهشگاه حساب کنند.

وی، چابک سازی و روان سازی بررسی پروژه ها را یکی از سرفصل های کلیدی پژوهشگاه ارتباطات عنوان کرد و افزود: معیار اصلی برای تحقق این هدف، سرعت عمل در پاسخگویی سریع به پروژه ها، بدون فدا کردن دقت علمی است.
به گفته رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طولانی شدن پروژه ها شایسته یک نهاد علمی و نخبه نیست و فرایند بررسی پروژه ها نیاز به اصلاح دارد و در گام نخست، سیکل شورای پژوهشی را حذف شد.

وی با تاکید بر کوچک سازی ساختارها، افزود: زمانی که شرکتی سفارش یک پروژه را ثبت می کند بلافاصله به قرارداد تبدیل می شود و دیگر نیازی نیست که بازه زمانی ۳ ماهه را در شورای پژوهشی صرف کند..

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به نقش بانوان در پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم حضور بانوانی متخصص و متبحر در این مجموعه، حضور آنها در مسائل راهبری پژوهشگاه ملموس و عینی نیست و غالب تصمیمات بدون حضور بانوان گرفته می شود.
وی افزود: این در حالی است که ما باید با تغییر نگرش خود، به بانوان به عنوان جنس دوم نگاه نکنیم و از آرا و اندیشه های آنها در حوزه راهبری استفاده مفید و ارزشمند داشته باشیم.

بانوان نخبه به علم حضرت معصومه (س) تأسی بجویند

مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان نیز در این مراسم به شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س)اشاره کرد و گفت: ایشان به عنوان یک امامزاده در دامان پاک بانویی با تقوا به نام نجمه خاتون به همراه برادر بزرگوار خود امام رضا(ع) رشد و تربیت یافتند و پای درس اساتید معصوم خود ، مدارج مختلف کمال را طی کردند به شکلی که به تبعیت از مادر بزرگوارشان «فداها ابوها» ی  پدر ( اشاره به مقام حضرت زهرا(س) از زبان پیامبر) را به گردن آویختند.

سامعی به بانوان پژوهشگر توصیه کرد: با تاسی به شخصیت والای آن حضرت که اهل علم و کمالات بوده، مشکلات و مسائل علمی و ذهنی خود را حل کنند.

انتهای پیام/