به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد توسعه نانوفناوری، نانوپوششهای تولید شده در شرکت دانشبنیان ایرانی میتواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان کمک کند، این نانوپوششها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شورهزدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان میشود.
شوره، لک و آلایندههای روغنی بلای نمای ساختمانها هستند، در نتیجه بعد از گذشت چند سال از ساخت ساختمان، نما زیبایی خود را از دست میدهد. کثیف شدن چهره ساختمانها به ویژه در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا دستبه گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه میزند.
شرکت دانشبنیان ایرانی، نانوپوششی برای حفظ نمای ساختمان ارائه کرده که با استفاده از آن میتوان سطوح را آبگریز و روغنگریز کرد.
نانوپوششهای تولیدی این شرکت موجب ممانعت از شورهزدگی و پوسته پوسته شدن سطح، کاهش رشد قارچ، کپک و جلبک، جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار شده و همچنین میزان ترکهای ناشی از تغییر دمای هوا را کاهش میدهد.
اعظم مردی حلاج، مدیرعامل این شرکت درباره نانوپوششها میگوید: «در حال حاضر این محصولات به دو صورت در بازار عرضه میشود، یک بخش از محصولات ما به صورت مستقیم در اختیار مصرفکنندگان قرار میگیرد. اما بخش عمده نانوپوششهای ما به تولیدکنندگان محصولات مانند تولیدکنندگان آجر یا بتن عرضه میشود. در واقع این دسته از مشتریان از نانوپوشش برای آبگریز و روغنگریز کردن آجر و بتن مورد استفاده در نمای ساختمان، استفاده میکنند.»
مردی حلاج میافزاید: «آجرها و بتنهایی که در نمای ساختمان استفاده میشوند باید پاکیزه باشند. اما گاهی در کارخانه وجود روغن و آلودگی موجب کثیف شدن آنها میشود که این موضوع برای تولیدکنندگان هم هزینه و هم اتلاف زمان و انرژی در پی دارد. از این رو استفاده از نانوپوششها میتواند به تولیدکنندگان اطمینان لازم برای پاکیزه ماندن مصالح ساختمانی مورداستفاده در نما را بدهد. نتایج نشان داده است که با این نانوپوششها میزان تمیزکاری مصالح مورداستفاده در نما تا ۸۰ درصد کاهش مییابد. از سوی دیگر مصرفکنندگان نهایی نیز میتوانند از این نانوپوششها در نمای ساختمان استفاده کنند. با این کار چهره ساختمان تمیز مانده و از خسارتهای آتی روی مصالح مورد استفاده در نما، کاسته میشود.»
مدیرعامل شرکت دانشبنیان درباره راهبرد بازاریابی این محصولات میگوید: «برای توسعه بازار این محصولات باید با تولیدکنندگان مصالح به صورت حضوری وارد گفتوگو شویم، معمولا نمونه کار به آنها داد شده و پس از ارزیابی و تستهای متعدد، پس از تایید نهایی خریدار فرآیند خرید این محصولات انجام می شود. البته گاهی این فرآیند تا دو سال زمان میبرد چرا که خریدار نیاز به زمان طولانی برای مطالعه اثربخشی این نانوپوششها دارد. هرچند در بخش بازاریابی تیمهای تحقیق و توسعه نانوفراز سپاهان با تیم فنی مشتری وارد مذاکره میشود که این کار به تسهیل فرآیند ارزیابی کمک شایانی میکند.»
مهندس مردی حلاج درباره مزیتهای شرکت دانشبنیان میگوید: «این محصول نسبت به نمونههای خارجی ۴۰ درصد ارزانتر بوده و با توجه به این که دانش فنی در داخل کشور بهدست امده امکان تولید سفارشی براساس نیاز متقاضی وجود دارد. همچنین پشتیبانی فنی و مشاوره از جمله مزیتهایی است که نانوفراز سپاهان میتواند در اختیار مشتریان قرار دهد.»
انتهای پیام/