به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدخت بروجردی علوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم رونمایی از استارتاپ عکستیچ گفت: ما با ایجاد استارتاپ سعی در نشر نوآوری داریم به طوری که باید به این موضوع بپردازیم که مردم چگونه نوآوری را بیاموزند.
وی افزود: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است از 100 مورد نوآوری که در استارتاپ صورت میگیرد 10 درصد آن را مردم میپذیرند و 90 درصد آن را نمیپذیرند. به طور مثال در یک دهکده در یک کشور اروپایی از بین 200 زن خانهدار تنها 11 زن متقاعد شدند که قبل از استفاده از آب آن را باید بجوشاند تا آلودگی از بین برود این نشان از وجود جوامع سنتی دارد.
بروجردی علوی اضافه کرد: امروز در کشور در تهران و در ایران ما با دو جوامع سنتی و مدرن روبهرو هستیم به طوری که در جوامع سنتی هر چقدر نوآوری با فرهنگمان نزدیکتر باشد پذیرنده آن بیشتر است و در جوامع مدرن نیز بر اساس سطح سواد بصری و رسانهای تعداد پذیرندهها کاهش مییابد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: امروز در گفتمان کشورهای اروپایی این موضوع وجود دارد که مردم ما دارای اضطراب هستند و برای همین عکس میگیرند تا بتوانند بعد از مدتی آن عکس را مشاهده بکنند و تأثیر زمان را بر روی چهره خود ببینند.
وی ادامه داد: امروز در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات هستیم که باید امکان تغییر سبک زندگی انجام شود. به طوری که ایدهها باید به اجرا تبدیل شود و بعد از اجرا به ثروت و در نهایت از ثروت به بهبود کیفیت زندگی منجر شود این در حالی است که ما باید از ابزارهایی مانند استارتاپ بهره لازم را ببریم. در واقع بدون نقشه راه نمیتوانیم نوآوری را وارد زندگی مردم کنیم که در این رابطه باید بگویم وضعیت مخاطبان باید در زبان استارتاپ مشخص شده و در نهایت از هدف نهایی در بهرهوری و خدمت به مردم استفاده شود.
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که شرایط بهتری را برای کارآفرینی در جامعه ایجاد کنیم چرا که به عقیده ما بدترین موضوع در جامعه امروزی این است که کارمند باشیم که در این رابطه باید اشاره کنم باید جوانان ما کارآفرین بوده و خودشان به تنهایی با استفاده از ابزار استارتاپ شغل ایجاد کنند.
انتهای پیام/