فارس من| شرط سنی برای بازنشستگی مدیران جهاد دانشگاهی رعایت شده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در بخش فارس من پرسیده‌اند که چرا اکثر مدیران ارشد جهاد دانشگاهی با بیش از 35 سال سابقه، بازنشسته نمی شوند؟

کاربران در این سوژه نوشته‌اند: «اکثر مدیران ارشد جهاد دانشگاهی از جمله رئیس فعلی این نهاد و برخی معاونان و مدیران کل من جمله معاون هماهنگی و امور مجلس و همچنین روسای سازمانهای این نهاد بیش از سی و پنج سال و بعضا تا چهل سال سابقه فعالیت دارند. با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است، متاسفانه دوستان از خلا نظارت دقیق و سازمان یافته استفاده کرده و همچنان در مناصب خود باقی مانده اند. چرا سازمان های نظارتی به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی کنند؟ چرا مدیران جهاد دانشگاهی عرصه را بر جوانان باز نمی کنند چرا اعضای هیئت امنای جهاد دانشگاهی در این زمینه اقدامی نمی کنند؟»

خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس این موضوع را از سازمان مربوطه پیگیری کرده است.

این سازمان در پاسخ به پیگیری فارس اعلام کرد: «جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که مقررات بیمه و بازنشستگی آن تابع قوانین سازمان تامین اجتماعی است، براین اساس سقف شرط سنی قطعی برای بازنشستگی یک عضو این نهاد 65 سال است و مسئولانی هم که در مطالبه مردم از فارس‌من به آنها اشاره شده، هیچ یک به سقف سنی 65 سال نرسیده اند.

انتهای پیام/