فارس من| مشکل قانونی برای جذب ایثارگران در هیات‌ علمی‌ نداریم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من از عدم جذب ایثارگران در هیئت های علمی گلایه کرده اند.

این کاربران نوشته اند: «رئیس دانشگاه تهران در بیست و ششمین گردهمایی مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در روز ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۷ با تاکید بر اینکه قانون جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعضای هیئت علمی باید بعد از ۴۰ سال بازنگری و اصلاح شود. ایشان اضافه کرده بودند که برخی قوانین که در این خصوص وضع شده نه‌تنها یاری‌رسان نیست بلکه مانع نیز ایجاد کرده است جذب اعضای هیئت علمی در این حوزه است که دانشگاه باید به محض جذب این افراد، آن‌ها را رسمی و قطعی کند. به همین دلیل فرصتی برای ارزیابی باقی نمی‌ماند و به جای این که این قوانین به دانشگاه کمک کند مانع جذب می‌شوند. البته به همه اینها اضافه کرده بودند که اگر این قوانین اصلاح نشود دانشگاه ها از جذب ایثارگران سر باز میزنند و علنا اعلام کرده بودند که تا عدم تغییر این قوانین دانشگاه ها طبیعتا جذب نمی کنند. من حدود یک سال و نیمه در فراخوان های جذب مختلف وزارت علوم شرکت می کنم با رزومه ای که اگر قوی تر از رزومه متقاضیان آزاد نیست برابر با آنهاست. اما هنوز توی هیچ دانشگاهی جذب نشدم. چندنامه به رئیس جمهور، فراکسیون ایثارگران مجلس و وزیر علوم نوشتم و رزومه هم ارسال کردم. اما هنوز هیچ کس به این مسئله رسیدگی نکرده است.»

فارس این موضوع را از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری کرده است.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این گلایه که قوانین موجود مانع از جذب ایثارگران در هیأت علمی می‌شود و الزام به رسمی کردن پس از جذب تمایل دانشگاه ها را برای جذب این افراد کم کرده است، گفت: همه قوانینی که ایثارگران و جانبازان برای جذب در هیات‌های علمی دارند برای دانشگاه‌ها لازم الاجراست. مراحل جذب روال و فرآیندهای خود را دارد و دانشگاه‌ها در فرآیند جذب متقاضیان را ارزیابی می‌کنند و این قانون هم مشکلی برای جذب ایثارگران ایجاد نمی‌کند و مشکل قانونی دراین باره هم وجود ندارد.

انتهای پیام/