مدیر شبکه مستند: جشنواره مستند عدالت رسانه‌ای را برای تمام آثار برقرار می‌کند

به گزارش مشرق، سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند با اشاره به مأموریت این شبکه در تابستان، تصریح کرد: شبکه ما شبکه تخصصی مستند است و در زمینه تولید، تأمین و پخش مستند در موضوعات مختلف باید به پخش برنامه بپردازد. یکی از ماموریت‌های ویژه ما معرفی ظرفیت های مهم کشور همچون ظرفیت‌های علمی، تاریخی، هنری، زیست بوم و اقوام مختلف کشور است.

غفوری تأکید کرد: ما از زمستان مجموعه‌ای به نام «دروازه خورشید» داشتیم که بلوچستان را در آن از زاویه مختلفی معرفی کردیم و جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی استان را به مخاطبان نشان دادیم چنانچه برخی از مخاطبان گفته بودند تصمیم دارند عید به سیستان و بلوچستان بروند.

بیشتر بخوانید:

پوپولیسم هنری، با پول حکومت علیه حاکمیت!

مدیر شبکه مستند با اشاره به فعالیت‌های این شبکه در حوزه محیط‌زیست و حفظ حیات وحش، از سیاست‌های استکبار در رسانه ها نام برد و افزود: ما مستندهایی داریم تا مردم بتوانند ماهیت نظام سلطه را در دنیا بشناسند. شبکه مستند  در سال گذشته و تابستان امسال برنامه های متنوعی را طراحی کرده و تلاش ما این است که مردم با اتفاقات پیرامونی ما آشنا شوند و بدانند که در سیاست بین‌الملل چه گذشته است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مستند در این خصوص توضیح داد: اکنون سومین دوره جشنواره مستند را داریم و بیشتر از 700 فیلم به دبیرخانه رسید که از این بین 67 فیلم انتخاب شد و از ابتدای هفته در 50 برنامه تلویزیونی به نمایش درمی‌آید.

غفوری با اشاره به تقسیم آثار در سه بخش مستندهای بلند، نیمه بلند و کوتاه، یادآور شد: جشنواره دو هیات داوری دارد، یکی مردم هستند که به مستندها رای می دهند و از آنها دعوت می کنیم بعد از دیدن مستندها آرای‌شان را اعلام کنند.

مدیر شبکه مستند تاکید کرد: هدف اصلی از برگزاری جشنواره این بود که ما کمک کنیم تا آثاری که شانس کمتری برای پخش از تلویزیون داشتند دیده شوند و شاهد عدالت رسانه‌ای باشیم.

وی یادآور شد: جشنواره داوران حرفه‌ای نیز دارد که آرای خود را اعلام خواهند کرد و سه برگزیده مردمی و سه برگزیده داوران را خواهیم داشت.

غفوری با اشاره به برنامه نردبان که در چهار سال گذشته نقش پررنگی در آموزش مستندسازی به جوان‌ترها داشته، درباره پخش مستندهای خارجی تصریح کرد: ما هر روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 مستندهای خارجی خوب داریم و شنبه تا پنجشنبه ساعت 23 هم مستندهای حیات وحش خوب داریم. تلاش‌مان این است که به انحاء مختلف آنتن را تغذیه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این بوده که برای تابستان جدول پخش متنوعی داشته باشیم و از جمله بحث سفر در تابستان برایمان مهم بوده است. امیدوارم با توجه به مجموعه برنامه‌هایی که برای سیما تدارک دیده شده مخاطبان شاهد تابستان جذابی روی آنتن سیما باشند و رضایت خاطر این اصلی ترین سرمایه های تلویزیون را شاهد باشیم.

برچسب ها:

فرهنگ و هنر