تشریح مسیر نوآفرینی/ تشکیل مرکزی برای همکاری کشورهای نشست چهارجانبه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌دانشگاهی خبرگزاری فارس، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در  مراسم«فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای کارآفرینی، نوآوری و اشتغال»و رونمایی از  «سامانه های ملی طرح نوآفرین و اشتغالزایی» که عصر امروز  در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: شکل گیری ایده اولین گام در مسیر جاده نوآفرینی است. در این موضوع، جوانان نوآور ایده های خود را در خصوص مشکلات نهادها بیان می کنند و‌ پس از آن تیم ها تشکیل می شوند. در ادامه ایده پروران نیاز به آموزش دارند.
وی افزود: پس از گذراندن دوره های آموزشی، موضوع استقرار شرکت ها مطرح است و شرکت ها ثبت حقوقی و پس از آن حفاظت از مالکیت فکری انجام می شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: سامانه ای همزمان بابرگزاری  الکامپ برای حفاظت از مالکیت فکری رونمایی می شود.
وی تصریح کرد: در خلال فعالیت، شرکت ها شروع به رشد می کنند که با کمک شتابدهنده ها و صندوق های خطرپذیر میسر است.رشد ملزم به افزودن افراد جدید و تسهیل‏گری است. 
ناظمی در ادامه بیان کرد: جذب کاربر،جذب نیروی انسانی، آموزش نیروی انسانی و تامین زیرساخت ای تی از دیگر گامهای نوآفرینی است که در زیرساختهای ای تی با همکاری صندوق نواوری و شکوفایی این موضوع را تا چند ماه آینده به نتیجه می رسانیم.
وی گفت:همکاری با شرکت های خارجی و جلوگیری از مسدود سازی هم از برنامه های نوآفرین است بر این اساس، مصوبه ای سال ۹۶ به هیات وزیران داده شد که تضمین برای شرکت ها بود که توسط شکایت نهادهای دولتی به راحتی تعطیل نشوند.
 رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد: گسترش بازار جهانی نیز اهمیت ویژه ای دارد که مرکزی با همکاری و ضمن برگزاری نشست چهار جانبه در روزهای پایانی تیرماه، ایجاد شود.
ناظمی گفت: این مسیر نوافرینی در آینده به مسیر همواری تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/