سازمان نظام صنفی رایانه ای پلی بین کسب و کارهای نوپا و شرکت های بزرگ است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌دانشگاهی خبرگزاری فارس، رسول سراییان دبیر کل نظام صنفی رایانه ای در  مراسم «فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای کارآفرینی، نوآوری و اشتغال» و رونمایی از  «سامانه های ملی طرح نوآفرین و اشتغالزایی» که عصر امروز  در کتابخانه ملی برگزار شد،گفت: ما یک خانواده ۱۷ هزار عضوی هستیم و علی رغم همه مشکلات روند رو به رشدی در شرکت ها وجود دارد و در ۲۹ استان کشور عضو دارد.
وی افزود: چالش هایی نظیر نوسان رونق اقتصادی، بیکاری و بهره وری پایین از چالش های ملی است و علاوه بر این تحول و اقتصاد دیجیتال، کوچک بودن بازار و‌کمبود نیروی ماهر از چالش های این صنف است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری نسبت به سال ۹۶ ، ۱۲ درصد بیشتر شده است و آمار فارغ التحصیلان در سال ۹۵ نشان می دهد که بالاترین نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر است.
سراییان تصریح کرد: البته در سال ۹۶، بهبودی در میزان فارغ التحصیلان بیکار ایران در رشته علوم کامپیوتر به وجود آمد.
 دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای اضافه کرد: با وجود این چالش ها طرحی به نام بیستون برای تحول دیجیتال را راه اندازی کردیم که در این طرح به دنبال توسعه شغل و بازار هستیم.
وی ادامه داد: در برنامه بیستون، تا ۱۴۰۱ پیش بینی کردیم که ۵ هزار استارتاپ را اضافه کنیم و از این تعداد ۵۰ استارتاپ را به شرکت های بزرگ وصل کنیم.
 دبیر کل سازمان  نظام صنفی رایانه ای در ادامه گفت: این سازمان حامی کسب وکارهای نوپا است و بزرگترین حمایت ما این است که شرکت های نوپا را به شرکت های بزرگ متصل کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این سازمان به کمک سامانه نوآفرین پلی بین شرکت های نوپا و شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ است.
انتهای پیام/