حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا وظیفه ذاتی شهرداری تهران است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، شهربانو امانی در نود‌و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در پرسش از تقوی‌نژاد نامزد شهرداری تهران، اظهار داشت: بنده با مواضع اقتصادی شما آشنا هستم. 

وی ادامه داد: حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا وظیفه ذاتی شهرداری است و در این خصوص نمی‌توانیم بگویم چندین سازمان شریک هستند و شهرداری یکی از این سازمان‌ها است که این مساله در برنامه شما پرررنگ نبود. 

وی گفت: امروز وارونگی هوا آغاز شده است و می‌تواند آغازگر آلودگی هوا باشد که انتظار داشتم به صورت جدی به آن بپردازید. 4500 شهروند به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کنند. 

عضو شورای شهر تهران خطاب به تقوی‌نژاد گفت: توجه شما به سرمایه‌ انسانی باید بیش از این باشد وقتی قیمت نفت صد دلار  بود وضعیت و درآمد مردم ایران بهبود چندانی نیافت در نتیجه ا گر وضعیت شهرداری از نظر اقتصادی هم خیلی بهبود پیدا کند چگونه می‌توان موجب بهبود وضعیت و ایجاد محیط شود. 

امانی گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی که یکی از شعارهای ما است این توانایی را داریم که جامعه مدنی را گسترش دهیم و NGOها را تقویت کنیم تا بتوانیم از سرمایه‌های آنها استفاده کنیم. 

وی گفت: در حوزه پسماند باید آموزش‌های شهروندی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد چرا که روزانه 9 هزار تن پسماند تولید می‌شود و تفکیک از مبدا نیز وجود ندارد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: درباره ارتباط بین سازمان‌ها باید به این نکته اشاره کنم که شهرداری پیچیده‌تر از دولت و مجلس است. هر دو شهردار ما یک برنامه در برج میلاد اجرا کردند که برای آنها بحران ایجاد شد و هر قدر نیز به انتخابات آینده نزدیک می‌شویم این وضعیت تشدید می‌شود و چگونه می‌توانید به این وضعیت سامان دهید. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی