تحقیقات در مورد قطع گسترده برق در منهتن

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، قطع برق در مانهاتان باعث از کار افتادن چراغ های راهنمایی و رانندگی، مترو، دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و ایجاد اختلال در کسب و کار عمومی مردم شد و آشوب و بی نظمی فراوانی را در این منطقه مشهور از نیویورک به وجود آورد.

بررسی های اولیه نشان می دهد علت این قطع برق افزایش مصرف نبوده و لذا باید برای یافتن علت این رویداد تحقیقات علمی مفصلی انجام شود، به گفته مسئولان محلی سیستم توزیع برق در مانهاتان برای افزایش مصرف کاملا آماده بوده و در هفته های گذشته و همزمان با افزایش دمای هوا برق قطع نشده بود.

از همین رو گمانه زنی هایی در مورد احتمال حمله سایبری یا دستکاری فیزیکی تجهیزات و خطوط انتقال برق در مانهاتان مطرح شده که موجب نگرانی هایی در آمریکا شده است.

به دنبال قطع برق در مانهتن هزاران نفر در این منطقه از نیویورک مجبور شدند کیلومترها در منزل یا محل کار خود پیاده روی کنند یا از تلفن همراه به عنوان چراغ قوه برای مسیریابی استفاده کنند و برگزاری بسیاری از تئاترها، کنسرت ها و نمایش فیلم در محله مشهور برادوی هم متوقف شد.

چالز شومر سناتور امریکایی خواستار تحقیقات وزارت انرژی آمریکا در این زمینه شده تا میزان پایداری شبکه توزیع و انتقال برق در نیویورک مشخص شود. وی خواستار آن شده تا از تکرار چنین رویدادهایی جلوگیری شود. برخی مهندسان برق در امریکا نیز خواستار افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های این کشور برای مقابله با چنین حوادثی شده اند.

انتهای پیام/