به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری با حضور معاون اول رئیسجمهور، سرپرست و سایر مدیران کل وزارت آموزش و پرورش در مرکز همایش بینالمللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تشکر از معاونت پرورشی که نوزدهمین برنامه پرسش مهر را مدیریت کردند، گفت: امروز از آقای جهانگیری به عنوان مهمان ویژه این برنامه تشکر میکنم. در نوزدهمین برنامه مهر ریاست جمهوری یکی از کلیدیترین اهداف، اهداف نظام تعلیم و تربیت توسط ریاست جمهور به پرسش گذاشته شد.
وی با اشاره به اینکه پرسش مهر ریاست جمهوری 4 بخش دارد، افزود: رئیس جمهور از دانشآموزان پرسیدند پارسال چه مهارتهایی را در نظام تعلیم و تربیت آموختید؟ همچنین پرسیدند که دانشاموزان بگویند کدام مربی و معلم بیشترین نقش را در مهارت آموزی به آنان داشته است؟ پرسیدند به کدام مهارت برای آینده کشورتان نیاز بیشتری دارید و برای زندگی شما مفیدتر بوده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این پرسش مهم از سوی دانشآموزان و فرهنگیان با استقبال بیش از 2 میلیون و 200 هزار دانشآموز و معلم مواجه شد که طی آن 300 اثر به مرحله کشوری راه یافت و در قالبهای نمایشی، آوایی،هنرهای تجسمی، رسانهها و فضای مجازی، ادبی و پژوهشی به انجام رسید.
حسینی اظهار کرد: باعث افتخار ماست که 250 نفر از برگزیدگان نهایی در مراسم شرکت کردند. بنده برای اعلام اهمیت پرسش مهر ریاست جمهوری دو نکته را عرض میکنم.
وی گفت: میدانید که طی سالهای 1900 تا 1950 نظریهای به نام نظریه سرمایه انسانی مطرح و 50 سال مطالعات اندیشمندان پیرامون آموزش و پرورش به سرمایه انسانی منجر شد؛ این نظریه اولا معتقد است پربارترین سرمایهگذاری، سرمایهگذاری در آموزش و پرورش است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ثانیا برخی از کشورها مانند کره جنوبی، ژاپن و فنلاند در طول 20 سال میزان سرمایهگذاریشان در آموزش و پرورش بیشتر بوده است. ثالثا مطالعات نشان داد سرمایه 20 ساله این کشورها که به نسبت سایر کشورها در آموزش و پرورش بیشتر بوده است 4 و نیم برابر رفاه اجتماعی را افزود و میزان رشد اقتصادی آنها را 6 درصد افزایش داد؛ در حالی که در همان دوره کشورهای اروپایی پیشرفت سه درصد داشتند.
ادامه دارد...