۴۰ هزار قاضی و کارمند دستگاه قضا اکثرا افراد خدومی هستند/محکومیت قاضی یازرلو به ۱۰ سال حبس

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صدوسی‌وسومین نشست خبری خود گفت: براساس دستورات رهبر معظم انقلاب مقرر شد با متخلفین دستگاه قضایی هم با شدت برخورد کنیم.

وی افزود: البته ۴۰ هزار قاضی و کارمند حاضر در دستگاه قضایی کشور اکثرا افراد خدومی هستند که بین آنها موارد انگشت‌شماری هم تخلف وجود دارد.

اژه‌ای گفت: برای دو قاضی که گزارش آنها رسیده بود درخواست تعلیق شد و پرونده آنها به دادسرا رفت و یک مورد هم که قبلا محکوم شده بود و به تجدیدنظر رفت که حکمش قطعی شد.

وی ادامه داد: یکی از این افراد حجت‌الله یازرلو قاضی متخلف بوده است که به ۱۰ سال حبس، ۷ میلیارد تومان جزای نقدی و ۳ سال انفصال محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با گزارش دادستان انتظامی قضات از استان کرمانشاه ۱۹ نفر از قضاتی که در سال ۹۶ و ۹۷ خوب کار کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

اژه‌ای افزود: در سال ۹۷ مجازات‌های جایگزین حبس به نسبت ۲ سال‌ گذشته رشد خوبی داشته است و فقط در ۷ ماه گذشته ۲۹ هزار و ۶۱۱ مورد حکم جایگزین صادر شده است.

وی تصریح کرد: این افراد و خانواده‌هایشان باید مراقب باشند تا در زمان خاصی که برای انها تعیین شده مرتکب جرم نشده و موارد لازم را رعایت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در واقع برای ۱۱ درصد موارد، امسال مجازات جایگزین تعیین شده است که امیدواریم در نیمه دوم سال بیشتر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی