کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه ای تجهیز می شوند

حسین سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای درگفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: تولیدکنندگان تجهیزات، بنگاه‌های فنی، کارخانجات صنعتی، خیرین و حامیان فناوری می‌توانند در طرح تجهیز 1300 کارگاه و آزمایشگاه در 173 دانشکده فنی و حرفه‌ای حضور داشته باشند.

دبیر هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در این فراخوان بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان، واحدهای خدماتی و حامیان فناوری با انتخاب خود مسئولیت تجهیز یک یا چند کارگاه داخلی با نام تجاری خود را بر عهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: این بنگاه‌های تولیدی با انتخاب خود یکی از دو طرح واگذاری یا فروش اقساطی تجهیزات را با دانشگاه برگزار می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به خدماتی که از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای صاحبان صنایع در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: این فناوران و بنگاه‌های تولیدی می‌توانند محصول خود را در داخل کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تولید کنند و تبلیغ خود را در پایگاه خبری دانشگاه و فضای فیزیکی دانشکده‌ها داشته باشند.

وی افزود: همچنین امکان استفاده از فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، اجرای پروژه مشترک تحقیق و توسعه در راستای ارتقای محصولات خود و معافیت قانونی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور با بیش از 150 هزار دانشجو به کمک این تفاهم‌نامه می‌توانند فاصله دانشگاه تا صنعت را کوتاه کند  و در رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی گام های بلندی بردارد.

انتهای پیام/