جزئیات اول شدن د‌انش‌آموزان ایران در المپیاد جهانی نجوم/ دانش‌‌آموزان دختر ایرانی کاپ بهترین رصد نجوم را کسب کرد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در استودیو الفبا اظهار کرد: در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، دانش‌آموزان ایرانی به مقام اول دست یافتند و کشورهای روسیه و چین به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

وی ادامه داد: دانش‌‌آموزان در دو تیم «الف» با ۵ نفر و «ب» شرکت کردند که توانستند در مجموع ۶ مدال طلا و ۳ نقره کسب کنند که نتیجه شگفت‌‌آوری است.

مهاجرانی با بیان اینکه امسال دوازدهمین دوره نجوم و اخترفیزیک برگزار شد، گفت: این المپیاد با فیزیک برگزار می‌شد که با  پیشنهاد ایران مستقل شد و سال ۸۹ میزبانی را ایران بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد: دانس‌آموز هدی غلام‌زاده کاپ بهترین رصد را کسب کرد و نفر سوم جهان شد. 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: ۱۸ ماه المپیاد طول می کشد و بچه ها در سال پیش در المپیاد شرکت کردند و تعداد رصدها هم بالا بود چرا که از امکانات دانشگاه امیرکبیر در دوره تابستانی و اساتید خوب استفاده کردند؛ برخی اساتید مدال‌آوران سال‌های قبل هستند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان فضایی کشور داریم که این سازمان ۵۰ رصدخانه دارد که قرار است در اختیار مدارس استعدادهای درخشان با رویکرد المپیاد قرار بگیرد.

مهاجرانی با بیان اینکه از بین دانش‌آموزان عضو تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک، تعدادی از دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و مدارس غیرانتفاعی هستند، افزود:  مدیران مدارسی برای این کار برنامه‌ریزی ویژه می کنند.

وی به تمهیدات برای نگهداشت دانش‌‌آموزان المپیادی اشاره کرد و افزود: باید به بچه‌ها حس وطن بدهیم و به همین منظور  اندیشکده دانش‌پژوهان جوان ایجاد شد؛ ما آدم ها را پایبند نمی توانیم بکنیم اما دلبسته می‌توانیم کنیم. باید برنامه‌ریزی کرده و ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم. باید روی هویت ملی دانش‌آموزان کار کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی