مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سیاستگذاری‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: دستور اول این جلسه بررسی مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در سیاستگذاری و پیگیری اجرای سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، برای این منظور کمیسیون‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معین شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد می‌شود.

وی گفت: این کمیسیون‌ها متشکل از روسای دانشگاه‌ها است، تعداد این کمیسیون‌های ملی بین ۵ تا ۷ کمیسیون بوده و از طریق این کمیسیون از توانایی‌های دانشگاه‌ها بهره‌گیری می‌شود، بر این اساس ماده واحده‌ای پیشنهاد و پس از اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سیاست پژوهشی، اجرایی سازی و ایجاد گفتمان در حوزه سیاست‌ها و اسناد علم و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای ستاد اجرایی راهبری نقشه جامع هامی کشور با ایجاد کمیسیون‌های معین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ذیل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور موافقت کردند.
کبگانیان تاکید کرد: آیین نامه اجرایی این ماده واحده در کارگروهی متشکل از تعدادی از مسؤولان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و برای تصویب به شورای ستاد راهبری اجرای نقشه ارائه می‌شود.
وی گفت: راه اندازی این کمیسیون‌ها ارتباط میان ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی را بادانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نزدیکتر می‌کند.
کبگانیان گفت: همچنین در جلسه قبل این ستاد، ۴ ماده از موضوع اشتغال دانش آموختگان به تصویب اعضا رسید و در این جلسه ماده ۵ این سیاست‌ها اصلاح شد، این ماده در زمینه اصلاح نظام صدور مجوز تنظیم ظرفیت در مشاغل حرفه‌ای است که با اصلاحیه‌ای در آن به تصویب اعضا رسید، در این جلسه همچنین اصلاحیه‌ای در ماده ۶ این سیاست‌ها اعمال شد، دو ماده دیگر این سیاست‌ها باقی مانده است که امیدواریم در جلسه آتی این ستاد اصلاحات آن اعمال شود و در جلسه آتی پرونده این سند بسیار مهم بسته شود.
وی افزود: در حال حاضر اکثر دستگاه‌ها در زمینه اشتغال دانش آموختگان اقداماتی را در دستور کار دارند، ولی هماهنگی و جهت گیری مناسبی ندارند.

انتهای پیام/