اعلام آمادگی پلیس برای حضور مشاوران پلیس در دانشگاه‌ها

به گزارش گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حاشیه رونمایی از دو دستاورد هنری این معاونت به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در چند سال گذشته با ورود دانشجویان دانشگاه‌ها و اهتمام ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان اجتماعی وزارت کشور و سازمان امور دانشجویان، شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در مبحث مواد مخدر بوده‌ایم.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان درزمینهٔ ارائه مشاوره و ایجاد کانون‌های دانشگاهی فعالیت قابل توجهی را در دانشگاه‌ها داشته و دانشگاه‌هایی نظیر هنر، فردوسی مشهد، اصفهان و شهید چمران اهواز درزمینهٔ ایجاد استندآپ‌های کمدی، درزمینهٔ اعتیاد به مواد مخدر، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی را به معرض نمایش قرار داده‌اند.
در ادامه رضا محبوبی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور با تشکر از تلاش‌ها و اهتمام وزارت علوم در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هم وزارت علوم و هم سازمان امور دانشجویان، راهکارهای موفقی در کنترل و کاهش آسیب اجتماعی در دانشگاه‌ها ارائه کرده‌اند و ما معتقد هستیم که وزارت علوم باید پیش‌قراول جریان پیشگیری در دانشگاه‌ها باشد و مداخلات پیشگیرانه‌ای را در جامعه دانشگاهی به انجام رساند و ما بیشتر منتظر شیوه‌های نو و خلاقانه در مداخلات پیشگیرانه هستیم.
سردار محمد مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز با تشکر از تلاش‌های وزارت علوم در مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌ها باید متناسب با سطح تهدیدات، برنامه‌ریزی و اجرا شود زیرا در غیر این صورت تبعات خطرناکی خواهد داشت. خوشبختانه وزارت علوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مؤثری در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد که یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها می‌تواند برگزاری جشنواره‌هایی در این خصوص باشد که تولید محتوا را در وزارت علوم توسعه دهد.
وی خاطرنشان کرد: حضور مشاوران پلیس جهت ارائه مشورت به دانشجویان در دانشگاه‌ها و فعال‌سازی ذهن دانشجویان نسبت به خطرات و ارائه مجموعه‌های هنری که بتواند قدرت "نه‌گفتن" را به دانشجویان آموزش دهد، ازجمله اقداماتی است که نیروی انتظامی می‌تواند در آن با وزارت علوم همکاری کند.
انتهای پیام/