جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتوگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت فعالیت های تجربی دانشجویان در کنار آموزش های تئوری گفت: یکی از ویژگیهای دانشگاه علم و صنعت ایران در نحوه نوع آموزش و تربیت دانشجویان است به طوری که در همه رشته ها در دانشکده های مختلف استفاده از کارگاه های عملی و آشنایی با موضوعات علمی از برنامه های اصلی این دانشگاه است.
وی افزود: وقتی دانشجو در یک رشته تحصیلی در محیط آموزش تئوری قرار می گیرد برای آنکه بتواند بعد از فارغ التحصیلی مفید واقع شود باید دوره های عملی رشته مورد علاقه اش را در قالب واحد های عملی یا ترکیبی بگذراند چراکه تا وقتی دانشجو از نزدیک با قطعات آشنا نشود و نحوه کار با دستگاه را یاد نگیرد واحد های تئوری او بی فایده است.
ذاکری تصریح کرد: وجود کارگاه و آزمایشگاه در کنار آموزش تئوری از الزامات امروزی تحصیل است که نتایج خوبی را در بردارد زیرا افراد را از آموزش یک طرفه تئوری خارج می کند و در محیط کارگاهی و آزمایشگاهی به صورت عملی قرار میدهد.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: استفاده از محیط های کارگاهی باعث اشتغال تعداد قابل توجهی از دانشجویان شده است به طور مثال این دانشگاه در مقطع کارشناسی از 78 تا 87 درصددانشجویانش وارد محیط کار شده اند از طرفی در مقطع کارشناسی ارشد نیز نزدیک به 93 درصد از دانشجویان صاحب شغل مرتبط بارشته خود شده اند و همچنین در مقطع دکتری تا 95 از دانشجویان جزو اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور هستند.
وی در پایان افزود: محیط های کارگاهی و ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت نه تنها می تواند مشکل اشتغال جوانان را بر طرف کند بلکه باعث پیشرفت و افزایش تولید صنایع مختلف خواهد شد.
انتهای پیام/