اولادقباد: موفقیت آموزش عالی در آموزش مهارتی است

به گزارش خبرنگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارس، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شورای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی در جلسه توسعه آموزش‌های مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:‌ در حال حاضر در سطح مدارس کشور ما نیازمند 40 هزار نیرو به عنوان مشاور هستیم، اما متاسفانه 12 هزار نیرو مشاور بیشتر وجود ندارد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که امروز در آموزش عمومی با آن روبرو هستیم کمبود نیروی مشاور است که در روند فعالیت مدارس تاثیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گذارند.

اولادقباد با اشاره به اهمیت آموزش مهارتی دانشجویان اضافه کرد: به عقیده ما موفقیت آموزش عالی در افزایش آموزش مهارتی برای دانشجویان در سطح کشور است؛ چراکه با این نگاه بسیاری از مشکلات جامعه مانند اشتغال جوانان و کارآفرینی آنها رفع خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: یکی از کارکردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به رسالت مهارتی که دارد این است که می‌تواند در حوزه تولید و طراحی پوشش مناسب آموزش‌های متنوعی را به جوانان ارائه کند تا بتوانیم با مدل‌های جایگزین این مشکل اجتماعی کشور را برطرف کنیم.

وی افزود: درواقع پوشاک ایرانی ـ اسلامی نیاز امروز جامعه است که این دانشگاه می‌تواند با طراحی و تولید پوشاک مناسب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند. از طرفی باید بگویم ظرفیت‌های خوبی که این دانشگاه در رسالت خود دارد، می‌تواند بسیاری از گره‌های اجتماعی را حل کند.

وی در پایان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با طراحی و تولید پوشاک ایرانی ـ اسلامی می‌تواند اقتصاد و هنر اسلامی را با یکدیگر گره بزند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌