اعلام آخرین برنامه های پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی آخرین برنامه های کمیته فنی پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاه را تشریح کرد. 

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر اجرایی پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن خیر مقدم به مدعوین گزارش مختصری از اقدامات و هماهنگی های انجام شده جهت میزبانی پنحمین المپیاد فرهنگی و ورزشی ارائه کرد.

در ادامه مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه و رئیس کمیته فنی پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص نحوه اجرای مسابقات و قوانین و مقررات موجود و استانداردهای لازم سخنرانی کرد.

وی اظهار داشت: پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و به نوعی نظام مهارتی کشور است که علاوه بر بُعد فرهنگی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان از طریق هدفمندسازی فعالیت ورزشی مراکز و واحدهای استانی و به منظور تعیین نمایندگان دانشگاه برای حضور در مسابقات مناطق وزارت علوم برنامه ریزی و اجرا می شود.

سید ابوالفضل تجلی این رویداد مهم را از چند جنبه دارای اهمیت برشمرد و گفت: این المپیاد بزرگترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشگاه است که صرفا در سالهای زوج صورت می گیرد  و صرفاً شاهد برگزاری رشته های انفرادی و تلاش در راستای پوشش حداکثری دانشجویان هستیم. رشته های اجتماعی مانند فوتبال، فوتسال و والیبال در ۶ ماهه دوم سالهای فرد و بصورت قهرمان کشوری اجرا می شود.

وی افزود: تمام هزینه ها توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی تامین می شود و عدم اخذ سرانه شرکت از شرکت کنندگان و حمایت از برگزیدگان از طریق اعمال تخفیف شهریه صورت خواهد گرفت.

همچنین اجرای این رویداد از طریق برون سپاری و توجه به توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته انجام شده که در این چند سال اخیر نیز تمام میزبانان برنامه های ملی، تابع این قانون، تمرکز اجرای هر دو رویداد پسران و دختران در یک استان که مزایایی از جمله مدیریت هزینه، مدیریت زمان، توانمندسازی نیروهای فنی و اجرایی و ارزیابی متمرکز، تاکید بر استفاده از فرصتها و ظرفیتهای دانشجویی و دانشگاهی و همچنین تاکید بر نهضت داوطلبی در ورزش با مشارکت انجمنهای ورزش دانشجویی و تلاش بر تمرکز اجرای برنامه در محیط دانشگاهی و استفاده از محیط ها و اماکن استاندارد در اجرا از جوانب اهمیت دیگر این رویداد مهم است.

همچنین نشست مشترک مدیرکل تربیت بدنی و دبیر فنی پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با رئیس هیأت های ورزشی ، سرپرستان فنی و هیأت داوران منتخب انجام شد.

در این نشست رئیس اداره دانشجویی و فرهنگی و معاون اجرایی پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز گزارش مختصری از اقدامات و هماهنگی های انجام شده و همچنین  شرایط اختصاصی سالن های ورزشی جهت برگزاری مسابقات ارایه  و به اهمیت رسانه که عامل مهمی در  بازتاب این رویداد است اشاره کرد.

سید ابوالفضل تجلی ضمن اشاره به برگزاری چهارالمپیاد قبلی افزود: در المپیادهای برگزارشده مسابقات دختران و پسران در استان های جداگانه برگزار می شده که در برنامه ریزی پنجمین المپیادورزشی،  المپیاد دختران و پسران به صورت متمرکز در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد .

وی از هیأت های ورزشی خواست با توجه به زیر ساخت های دانشگاه جامع علمی کاربردی ، همکاری خوبی در اجرای بهتربرگزار شدن المپیاد نمایند.

تجلی ضمن بازدید از سالن های ورزشی  توضیحاتی را در خصوص استانداردهای لازم  در مورد سالن های ورزشی ارائه کرد.

براساس این گزارش ، سرپرستان فنی هیأت های ورزشی گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تخصصی خود ارائه کردند و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور فرید براتی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر اجرایی پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی این دانشگاه ، سید ابوالفضل تجلی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه و رئیس کمیته فنی، خانم امیرشقاقی ناظر فنی مسابقات، علی اکبر ترابی معاون اجرایی المپیاد، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی، مسئولین کمیته ها ( کمیته استقبال و تشریفات ،کمیته نقلیه و ترابری، کمیته تغذیه و امور سلف، کمیته اسکان و امور خوابگاه ها، کمیته بهداشت و امور درمانی، کمیته افتتاح و اختتام، کمیته روابط عمومی و انتشارات و کمیته فوق برنامه و امور سیاحتی ) در محل سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/