اتهام محیط زیستی‌ها مشمول افساد فی‌الارض است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صدوسی‌وسومین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آخرین روند رسیدگی به این پرونده چیست، گفت: اینکه یک عنوان اتهامی در ابتدای تحقیقات چیزی باشد و بعد در جریان تحقیق تغییر کند، طبیعی است زیرا برخی جرایم در جریان تحقیق مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: عنوان اتهامی ابتدایی این افراد در پرونده محیط زیست، جاسوسی بود که این عنوان اتهامی مطابق قانون می‌توانست تا حد افساد فی‌الارض باشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی نهادها می‌گفتند این افراد جاسوس نیستند. گزارش استخراج شده به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و ابزار آنها مورد بررسی قرار گرفت.

محسنی اژه‌ای گفت: براساس گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، اقاریر این افراد و خسارت‌های وارده این اتهامات مشمول افسادفی‌الارض قرار گرفت.

وی در پاسخ به اینکه شنیده شده خانم جنیدی درخواست ملاقات با این افراد داشته است گفت: از درخواست ملاقات خانم جنیدی با این افراد بی‌اطلاع هستم.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص شکایت خاتمی از شریعتمداری، سردار نقدی و کریمی قدوسی که ظاهرا سال ۸۹ شکایت از شریعتمداری هنوز منتج به قرار نشده است بررسی می‌کنم و خبر می‌دهم.

وی درخصوص اینکه مراجعان به دادگستری‌ها موظف به ثبت‌نام در سامانه سنا و پرداخت ۱۰ هزار تومان هستند این موضوع مراجعان را ناراضی می‌کند گفت: جواب این را اکنون ندارم، نمی‌دانم آیا گرفتن این وجه جنبه قانونی دارد یا خیر و باید بررسی کنم. در مورد ایراد سامانه هم اطلاعی ندارم و باید از معاونت فناوری اطلاعات پیگیری کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی