مرکز تعمیرات کارتخوان فن‌آوا، گامی در جهت خودکفایی

اخبار شرکت‌ها/ تعمیر و نگهداری دستگاه‌های کارت‌خوان یکی از دغدغه‌های صنعت پرداخت به‌حساب می‌آید. شرکت‌هایی که در این صنعت فعالیت دارند همیشه نگران این هستند که اگر در یک مدت زمان مشخصی تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های کارت‌خوان خود را از دست بدهند تکلیف کسب‌وکار آن شرکت چه می‌شود و به چه صورت می‌توانند از این بحران خارج شوند؟ با توجه به گسترش استفاده عمومی از کارت‌های بانکی و دستگاه‌های کارت‌خوان در پایانه‌ها و بالتبع توسعه فعالیت‌های شرکت فن‌آوا کارت در کشور، نیاز به راه‌اندازی بخش تعمیرات مرکزی با هدف تعمیر خرابی‌های دستگاه‌های کارت‌خوان، انجام سرویس‌های دوره‌ای و تأمین قطعات این دستگاه‌ها احساس شد. به‌این‌ترتیب، در سال ۱۳۹۶ مرکز تعمیرات مرکزی فن‌آوا کارت فعالیت خود را آغاز نمود. این مرکز تعمیرات اکنون با بهره‌گیری از ۲۰ متخصص جوان و انجام تعمیر بیش از ۳۵۰ دستگاه کارت‌خوان در روز، به یکی از مراکز تعمیرات شاخص کشور در حوزه دستگاه‌های کارت‌خوان تبدیل شده است که توانایی تعمیر و تأمین قطعات انواع دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در کشور را دارد.

سال ۱۳۹۶ با توجه به کمبودی که در شرکت احساس می‌شد، موضوع ایجاد مرکز تعمیرات مطرح و با ارائه یک طرح توجیهی، راه‌اندازی این مرکز تعمیرات در دستور کار قرار گرفت و این واحد به عنوان زیر مجموعه نظارت و بازرسی فن‌آوا کارت، فعالیت خود را آغاز کرد.

خوشبختانه این مرکز تعمیرات در حال حاضر با حضور ۲۰ نفر از تکنسین‌های متبحر در شهر تهران فعال است و نه تنها همه نیازهای شرکت فن‌آوا، بلکه بخشی از نیازهای تعمیراتی سایر شرکت‌ها را برطرف می‌کند.

با توجه به تنوع تخصص‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، این بخش قابلیت عیب‌یابی، تعمیر و تعویض قطعات انواع دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در کشور اعم از دستگاه‌های اینجنیکو، وریفون، پکس، بایتل و کسل را دارد. این مزیت، کلیه نیازهای کشور در خصوص تعمیرات دستگاه‌های پوز را پاسخگو بوده و منجر به عدم وابستگی کشور به خارج و جلوگیری از خروج ارض از کشور در این حوزه شده است.

درحال حاضر ظرفیت روزانه این مرکز ۳۵۰ دستگاه بوده و این ظرفیت به گونه‌ه‌ای است که ماهانه تعداد ۱۰ هزار دستگاه کارت‌خوان شرکت فن‌آوا و سایر شرکت‌های پرداخت الکترونیک به عنوان کار ارجاعی، تعمیر و سرویس می‌شود.

با توجه به هزینه‌های بالای تعمیرات، بسیاری از شرکت‌های پرداخت الکترونیک نسبت به ایجاد مرکز تعمیرات اقدام کرده‌اند، اما نقطه عطف مرکز تعمیرات فن‌آوا در این است که این مرکز خود را محدود به یک برند خاص نکرده‌ و قابلیت تعمیر تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در کشور را دارد.

از جمله نکات مهم در خصوص نیروی انسانی این مرکز می‌توان به آموزش‌های داخلی ضمن خدمت و همچنین دقت و حساسیت در جذب و به‌کارگیری نیروها اشاره نمود که سعی بر آن شد تا از نیروهای با دانش تخصصی و همچنین تجربه کافی استفاده شود.

مرکز تعمیرات فن‌آوا دستگاه‌ها را به مدت یک سال گارانتی نموده و تا زمانی که این دستگاه‌ها مورد تأیید شاپرک و مورد بهره‌برداری در کشور باشد، قابلیت تعمیر و تأمین قطعات آن‌ها را این مرکز دارا می‌باشد.

یکی از برنامه‌های مرکز تعمیرات فن‌آوا، افزایش بهره‌وری با توجه به محدودیت نیروی انسانی می‌باشد. در همین راستا این مرکز در حال به‌روزرسانی و تجهیز به آخرین تجهیزات و دستگاه‌های عیب‌یابی خودکار می‌باشد. فناوری بسیاری از دستگاه‌های کارت‌خوان به صورت SMD است که به وسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شود.

انتهای پیام/