ارزیابی اساتیددانشگاه علمی کاربردی هنر و روش تدریس را به روز می کند

علی توکلی کاشانی استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در سال های گذشته نظارت درستی از تدریس مدرسان در دانشگاه علمی کاربردی وجود نداشت، گفت: طرح ارزیابی مدرسان متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی از واجبات بود که خوشبختانه در 2 مرحله انجام شده است در واقع با توجه به اینکه این دانشگاه واحدهای بسیاری در کشور دارد و تمرکز زیادی بر روی آنها وجود نداشت حداقل کاری که می شد انجام داد همین طرح ارزیابی بود که بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: بسیاری از مدرسان در طرح ارزیابی باتوجه به معیارهایی که مشخص شده است دیگر نمی توانند به راحتی به تدریس بپردازند به طور مثال افرادی بودند که در طول تحصیل خود هیچ گونه فعالیت پژوهشی نداشته اند و متقاضی تدریس بودند.

توکلی کاشانی ادامه داد: به عقیده من این طرح ارزیابی باید هر چند سال یکبار برای حفظ کیفیت آموزشی و تربیت دانشجویان کاربردی و مهارتی انجام شود چراکه بندهای سنجش ارزیابی مانند تالیف کتاب، تولید مقالات و کارهای پژوهشی در کسب نمره قبولی طرح ارزیابی مجدد از اهمیت زیادی برخوردار است.

استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی میانگین سنی بالایی دارند و مدرسان متقاضی تدریس این دانشگاه باید نه تنها مطالعات جانبی داشته باشند بلکه باید هنر و روش تدریس را بدانند چراکه اگر مدرس دانشگاه خودش را به روز نکند، نمی تواند تدریس موفقی داشته باشد.

وی فرایند ارزیابی اساتید دانشگاه علمی کاربردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اجرای طرح ارزیابی دیگر هیچ گارانتی برای فعالیت مدرسان متقاضی تدریس وجود ندارد.

انتهای پیام/