بدون توجه به واردات بهداشتی نمی‌توان سلامت كالای توليدی را ارتقا بخشيد

محمد بقایى مشاور اداره کل فرآورده هاى آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در ارتباط با میز فکر آرایشی و بهداشتی ایران اظهار داشت: با توجه به ضرورت هم‌اندیشی، هم‌فکری و اتحاد بیشتر همه بازیگران اصلی صنعت آرایشی و بهداشتی ایران، طرح تشکیل و برپایی میز این صنعت در سازمان غذا و دارو مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از اهداف اصلی تشکیل این میز ایجاد یک اتاق فکر فعال و همه‌جانبه به صورت ساختارمند برای مشورت در اتخاذ تصمیم‌های کلان این دسته از کالاهای سلامت‌محور است؛ میزی که اعضای آن متشکل از تولید کنندگان و وارد کنندگان مواد اولیه و محصولات نهایی آرایشی، بهداشتی، شوینده و سلولوزی است و نهادهای نظارتی، حاکمیتی و همچنین تشکل‌های صنفی  و قانونی را درگیر موضوعات مربوط به خود کرده است.

مشاور اداره کل فرآورده هاى آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: عقیده دارم اگر بخواهیم کالای سالمی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم، همه با هم باید در یک قالب و ادبیات مشترک هم‌فکری، تلاش و فعالیت کنیم.

وی با اشاره به رابطه مستقیم تولید و واردات فرآورده های آرایشی و بهداشتی افزود: بدیهی است که هرگز بدون توجه ویژه به تولید نمی‌توان واردات صحیحی برای رفع نیازهای واقعی بازار انجام داد و از سوی دیگر هرگز بدون توجه به مقوله واردات و کالاهای وارداتی نمی‌توان تضمین کیفی و سلامت کالای تولیدی را ارتقا بخشید و هیچ‌گاه نمی‌توان به بازارهای صادراتی حتی فکر کرد.

بقایی اظهار داشت: تنها با یکصدا بودن یا به نوعی هم‌نوایی تولید و واردات است که می‌توان با پدیده شوم قاچاق و کالاهای تقلبی که به شدت سلامت جامعه را تهدید می‌کند، مقابله کرد و میز آرایشی و بهداشتی ایران می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد این هم صدایی ایفا کند.

وی ضمن درباره برگزاری دومین جلسه میز اتاق فکر آرایشی، بهداشتی و سلولزی ایران گفت: این جلسات با محوریت نگاهی به وضعیت موجود، تولید واردات قاچاق و تقلب کالاهای سلامت‌محور و تأثیر کمبود، قاچاق و تقلب آن بر سلامت جامعه برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی