به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، هاشم نوروزی رئیس گروه دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور افزود: در حال حاضر شهروندان تهرانی 30 درصد میوه و تره بار و 12 درصد مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از بازارهای میوه و تره بار تهیه میکنند که این میزان به مراتب بالاتر از میانگین شهرهای کشور است.
وی که در سومین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف و مشاغل و مراکز عرضه محصولات کشاورزی 15 کلان شهر کشور به میزبانی قزوین سخن میگفت، تاکید کرد: بازارهای میوه و تره بار، محلهایی برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی هستند و شهروندان از خدمات این مراکز رضایت دارند.
نوروزی با اعلام اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار برای پیشبرد اهداف خدماتی خود، نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاهها از جمله صنعت و معدن، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: در بخش میوه و تره بار، در سال 96 سندی راهبردی تهیه شد که هدفگذاری آن تولید محصول از مزرعه تا سفره بود.
این مقام مسئول در سازمان شهرداریهای کشور در پایان با تاکید بر اینکه در این سند، وظیفه هر یک از دستگاهها در زنجیره توزیع با هدف کاهش هزینهها و حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، تعیین و تشریح شده است، خاطرنشان کرد: در کلانشهرهای کشور، مجموعاً 460 بازار میوه و تره بار فعالیت دارند که از این تعداد، 246 بازار یعنی بیش از نیمی از آنها در تهران فعالیت میکنند.
انتهای پیام/