ضرورت بازنگری در مأموریت پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: اکو سیستم نوآوری علی‌رغم بیان ساده در اجرا پیچیدگی دارد و شرایط کشور در ظهور توانمندی‌های این حوزه تأثیرگذار است.

وی با اشاره به بازنگری در عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پیش از این دیدیم که این صندوق در جاهایی کاستی داشت و احساس نقص می‌کرد خود را بازنگری کرده و در نتیجه امروز می‌بینیم که این نقص‌ها کاهش یافته است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انتظار می‌رود که آیین‌نامه‌ها و روش‌ها در حوزه‌های ضروری دیگری هم بازنگری شود، ادامه داد: با بهره‌گیری از این تجربه بازنگری در مأموریت‌های پارک‌های علم و فناوری هم ضروری به نظر می‌رسند. 

برومند با بیان اینکه به دنبال مفاهیمی که نیازمند تغییرات در رویه‌های موجود باشد هستیم، گفت: پارک‌های علم و فناوری به نوع دیگری از تفکر نیاز دارند که در این تفکر پارک‌ها فقط جای استقرار شرکت‌های نورآور نیستند بلکه پارک‌ها وظایف پیچیده‌تری در حل مشکلات جامعه دارند.

انتهای پیام/