تأمین مالی 4 برابری شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری / ICT و سلامت اولویت پژوهشی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، ملکی معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت:  این صندوق تقویت تعامل با بازیگران زیست بوم کشور را در دستور کار دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضا و مشتریان آنها از جامعه هدف جدید این صندوق هستند.

وی ادامه داد: اخیراً در حوزه فضا 200 مذاکره با فعالان و مشتریان این بازار انجام شده و بیش از 200 میلیارد تومان هم تأمین اعتبار شده است.

ملکی تأکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارد تا خدمات خود را به همه شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی حوزه‌ها برساند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به تعامل این صندوق با صنایع قدیمی و سنتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنایع سنتی به دلیل تغییرات نرخ ارز با مشکل در زنجیره تأمین مواجه شده‌اند و زنجیره‌های تأمین بسیاری از صنایع دچار نقصان است. از این‌رو با صنایع مختلف از جمله شرکت‌های مپنا،‌ خودروسازی و حتی صنایع هوایی در این موضوع وارد همکاری شده‌ایم تا بتوانند از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای رفع نیازهای خود استفاده کنند.

ملکی یادآور شد: خدمات برخی حوزه‌ها از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات و سلامت جزو اولویت‌های کشور است و با ابزار تأمین مالی تلاش می‌کنیم فناوری را در کشور توسعه دهیم و برخی فناوری‌ها در مقطع فعلی اولویت بیشتری دارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این رابطه فعالیت در حوزه‌هایی مانند پسماند، موتورسیکلت برقی و انرژی خورشیدی را در دستور کار داریم. 

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور در ستاد ساماندهی کالا و ارز گفت: یکی از نیازمندی‌های کشور ارزیابی و رصد کالا و ارز است که این موضوع را برای همیشه در کشور حل خواهیم کرد.

ملکی از امکان تأمین مالی شرکت‌های مستمر در پارک‌های علم و فناوری تا سقف چهار برابری خبر داد و گفت: اگر یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کند و 20 درصد توسط شرکت فراهم شود صندوق تا 80 درصد سرمایه‌گذاری را به عنوان حمایت پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/