کشمیری: طرح توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، کشمیری عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفاییدر مراسم رونمایی از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نگاه ویژه‌ای را به پارک‌های علم و فناوری دارد.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی به موضوعات پارک‌های علم و فناوری با حساسیت و توجه خاصی برخورد می‌کند، گفت: از پارک‌های علم و فناوری هم انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به شراکت راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی داشته و در این راه کمک و پیشنهاد دهنده باشند.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برنامه حمایت مالی فناوری بین وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: در این مورد صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ویژه‌ای برای مشارکت دارد و حمایت مالی از مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها را انجام خواهد داد.

کشمیری از تصویب طرحی برای توانمندسازی صندوق و توانمند کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگروه توانمندسازی در هفته گذشته خبر داد و گفت:  سرفصل‌های کاری این طرح در صندوق نوآوری و پژوهشی تصویب شده است.

به گفته وی، قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دو منبع مالی برای این صندوق پیش‌بینی کرده است که یکی بودجه 3 هزار میلیارد تومانی می‌باشد که بخشی از آن تخصیص یافته و بخشی دیگر در حال تخصیص است و منبع مالی دیگر نیم‌درصد از اعتبارات عمومی سالانه است که در هر دو مورد علی‌رغم مساعدت‌های انجام شده همچنان نیازمند همکاری هستیم.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار امیدواری کرد: محدودیت‌های مجوزهای دانش‌بنیان از این پس کمتر شود.

انتهای پیام/