حسن‌پور: انتخاب وزیر آموزش و پرورش دغدغه همه نمایندگان مجلس است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در سومین میزگرد بررسی چالش‌ها و مسائل گلوگاهی برای تحول نظام تعلیم و تربیت و ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش باید یک فرد جامع‌الشرایط باشد؛ اینکه در آموزش و پرورش شناخته شده باشد و از او حساب ببرند، می‌تواند بخشی از کار باشد.

وی ادامه داد: اگر دولت فکر چاره است و دلش برای آموزش و پرورش می‌سوزد باید در بالاترین سطح ممکن از خودش سرمایه‌گذاری را شروع کند یعنی یکی از معاونان اصلی رئیس جمهور، سکان این مجموعه را به عهده بگیرد؛ به عبارت دیگر وزیر آموزش و پرورش نه تنها در آموزش و پرورش بلکه باید در کل مجموعه دولت از یک شیخوخیت برخوردار باشد و بتواند با مجلس و قوه قضاییه در ارتباط باشد و جایی که نتوانستند این هماهنگی را به وجود بیاورند متضرر شده‌ایم.

حسن‌پور بیگلری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰ هزار معلم کم داریم و هنوز هیچ فکری برای آنها نشده است؛ بنده به عنوان یک نماینده مجلس، یکی از دغدغه‌هایم در شهرستان سیرجان که نماینده مردم آنجا هستم این است که بیش از ۵۰۰ معلم کم برای مهر امسال نیاز دارد و چگونه می‌توانند آن را جبران کنند.

وی افزود: در حال حاضر می‌بینیم که فرهنگیان در جایگاه بسیار خوبی از نظر مرجعیت هستند و توانستند اصالت معلمی خود را حفظ کنند و از این جهت به معلمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خدا را شاکرم آنهایی که سرنوشت آینده کشور به دستشان است توانستند بین مردم جایگاه معنوی و هویت اصلی خود را داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نکته دوم حضور دانش‌آموزان اتباع خارجی در برحی مدارس است که باید برای حضور آنها در مدرسه و تفاوت فرهنگی آنها فکر اساسی شود؛ نکته بعدی مشارکت مردم است؛ هر کجا مشارکت مردم را داشتیم موفقیت به همراه داشته است؛ ما به وحدت، هماهنگی و انسجام در آموزش و پرورش نیاز داریم و اگر این مشارکت باشد خیلی از چالش‌ها، مسائل و مشکلات حل می‌شود.

وی اضافه کرد: دغدغه همه ما نمایندگان بحث وزیر آموزش و پرورش است؛ امیدواریم دولت هم این پیام ما را که نمایندگان در ارتباط با مردم هستیم را توجه کند و هر چه سریع‌تر فردی جامع الشرایط است انتخاب کند که این کشتی به گل نشسته را نجات دهد.

حسن‌پور بیگلری افزود: در بحث تکریم معلم اعتقاد این است که این تکریم در تمام سطوح مادی و معنوی باید صورت بگیرد تنها از طریق یک وزیر امکان پذیر نیست. تمام آحاد جامعه در قبال معلم مسؤولیت دارند اما مسؤولین مسؤولیت بیشتری دارند. مسؤولان قوه قضائیه  باید با تمام توان برای نجات آینده جامعه و حل و فصل مسائلی که دنیا برای ما تدارک دیده است مثل بحث فضای مجازی و ماهواره‌ای باید از پیش دبستانی شروع کنیم نه دانشگاه.

 

باید بر همین اساس به نیازهای فرهنگی توجه شود. در بحث وزیر ، باید فارغ از دیدگاه های سیاسی و جناحی باشد وزیری که با یک تفکر صد در صد سیاسی و جناحی و با سابقه سیاسی سکان وزارتخانه را بگیرد قطعا نمی تواند کشتی وزارتخانه را نجات دهد.

آخرین بحث بنده اعتقادند این است که با توجه به شرایط کشور به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم ضمن اینکه نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می کنیم یک خواسته هم داشته باشیم که در کنار تعلیم و تزکیه، بحث کارآفرینی به عنوان بحث و دغدغه باشد. امروز می گوییم ۵ میلیون بیکار داریم و ۵۰ میلیون جمعیت مال سه یا ۴ دهه گذشته است. باید به عنوان چالش آینده از فرهنگیان انتظار داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی