دانشگاه تهران یک روز در اختیار دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارس، برنامه روزی با دانشگاه تهران با شعار «دانشگاه تهران، دانشگاه نخبگان» امروز ۷ مرداد در پردیس و دانشکده‌های این دانشگاه برگزار شود. این برنامه در برخی دانشگاه‌های دیگر هم اجرا می‌شود.

در این برنامه ۱۷ واحد دانشگاهی تهران در پردیس مرکزی، کرج، پاکدشت و قم پذیرای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بودند و با رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، امکانات و تسهیلات آن برای دانشجویان آشنا شدند. این بازدید با هدف هدایت تحصیلی، بعد از برگزاری آزمون سراسری و پیش از انتخاب رشته دانش‌آموزان انجام می‌شود.

طبق مشاهدات خبرنگار فارس، بیشترین استفاده دانش‌آموزان از این فرصت به آشنایی با رشته‌های دانشگاهی، دریافت جزئیات درباره رشته‌ها و تفاوت رشته‌های زیرگروه رشته‌های اصلی با یکدیگر گذشت. 

امسال پیش‌بینی شده بود که ۸۹۴۱ نفر در این فرصت از دانشگاه تهران بازدید کنند. 

متقاضیان باید برای حضور در دانشگاه در روز دانشگاه، از قبل به صورت الکترونیکی ثبت‌نام می‌کردند البته امکان حضور بدون ثبت‌نام هم فراهم بود؛ اما اغلب افراد حاضر با برنامه قبلی در رویداد حاضر شده بودند.

بچه‌ها براساس رشته‌های مدرسه در گروه‌های تقسیم شده بودند و ابتدا به صورت گروهی اطلاعاتی کلی از رشته‌ها توسط اساتید هر رشته دریافت کردند و سپس به بازدید از دانشکده‌ها پرداختند. 

این برنامه از سه سال پیش توسط دانشگاه تهران آغاز شده و سال قبل بیشترین تمایل به بازدید به دانشکده‌های فنی، علوم و هنرهای زیبا بوده است.

گزارش کامل فارس از رویداد یک روز با دانشگاه تهران فردا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌