تلاش برای شناسایی عوامل اختلال روانی سربازان آمریکایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، به دنبال انجام تحقیقات هشت منطقه ژنتیکی مختلف در بدن سربازان آمریکایی شناسایی شد که به نظر می رسد اختلال در فعالیت آنها منجر به وقوع اختلال استرسی پس از آسیب روانی یا پی تی اس دی می شود.

اختلال یادشده معمولا پس از مشاهده، تجربه مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس زا و آسیب زای شدید رخ می دهد و بیمار مبتلا به پی تی اس دی معمولا احساس ترس و درماندگی می کند و رفتارهایی آشفته و ناشی از بی قراری انجام می دهد.

از هر 5 سرباز آمریکایی که پس از انجام ماموریت های محوله جنگی به این کشور بازمی گردد، یکی مبتلا به بیماری پی تی اس دی است. تحقیقات قبلی ثابت کرده بود که برخی افراد در مقایسه با دیگر سربازان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و حالا مشخص شده که عامل این مساله تفاوت های ژنتیکی افراد است.

شناسایی هشت منطقه ژنتیکی متفاوت در 166643 سربازی که این بررسی بر روی آنها انجام شده، شرایط خاص ژنتیکی در افراد بیشتر مستعد را در بخش هایی از مغز، سیستم عصبی و غیره به اثبات رسانده و پژوهشگران امیدوارند با دستکاری ژنتیکی بخش های یادشده بتوانند اثرات ابتلا به پی تی اس دی را در سربازان آمریکایی به حداقل برسانند.

انتهای پیام/