وضعیت نامطلوب سمپاد در علوم پایه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری با موضوع بازطراحی برنامه های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از ابزارهای کمک به آموزش به سر گروه های آموزشی است، ردپای گروههای آموزشی در سمپاد نبود و یکی از اقدامات مهم توجه به گروههای آموزشی است؛ لذا این ابتکاری بود که توانستیم از ظرفیت‌های سراسر کشور استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: در کشور دبیران بسیار ارزشمندی وجود دارند که می توانیم از آنان در مدارس استعدادهای درخشان استفاده کنیم. همچنین توانمندسازی معلمان مدیران و... برای ارائه خدمات به کشور امری مهم است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه آموزش‌های انسانی مطابق با سمپاد صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: از جایی که برخی تیزهوشان شرایط خاصی دارند و چند سبک تر هستند نیاز به آموزش های ویژه دارند باید از دبیران مشخص در حوزه تیزهوشان استفاده کنیم؛ بر همین اساس شاهد تربیت نیروهای ویژه این افراد در دانشگاه فرهنگیان طی سال‌های آینده خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اکنون سمپاد علوم پایه وضعیت نامطلوبی دارد که آموزش و پرورش باید فکری برای آن کند. لذا تا جایی که می توان در علوم پایه اقدامات مناسب انجام داد دوره متوسطه اول است. 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد: گسترش روابط دانش آموزان استعدادهای درخشان با سایر دانش آموزان و یکدیگر، افزایش تعامل آنان استفاده از ظرفیت های والدین دانش آموزان مزیتهای اقدامات در علوم پایه است. 

مهاجرانی گفت: اردوهای علمی جهادی با شعار «دانش نشر آن است» وجود دارن که دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان به صورت سیستماتیک در تهران تشکیل شد و به عنوان اولین شرکت کننده استان ایلام است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملک‌شاه قبولی نفر اول کنکور ریاضی را داشتیم اظهار کرد: در حوزه های تک نیز ستاره های علمی و فناوری ریاست جمهوری سکاندار موضوعات مربوطه هستند و کار سوق‌ها به عنوان پودمان معرفی شدند و این کارسوق‌ها در اتصال با یکدیگر باید افراد با مهارتی را تربیت کنند تا ارائه شدن مقالات با سطح بالا افرادی تربیت شوند که بتوانند کارهای عملیاتی انجام دهند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: حوزه فعالیت های میانی هنرستان‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد. همچنین توجه به خوشه صنعتی موجود و ارتباط با شرکت ها موضوع مهمی در راه اندازی رشته‌ها است. همچنین تمرکز ما بر رشته های کاردانش و فنی حرفه ای است گفرشته های کاردانش و فنی حرفه ای است.

مهاجرانی اضافه کرد: در مهارت‌های حل مسئله، تفکر خلاق و تفکر نقاد با شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنیم تا دانش‌آموزان گام‌های خوبی بردارد. 

وی افزود: در خراسان شمالی با توجه به ابراز علاقه استاندار آن استان قرار شد مشخص کنند در کدام رشته صنعت می‌گوید من ۱۰۰ درصد فارغ‌التحصیلان را جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی