توقف خودروهای شخصی و غیر شخصی در اطراف میادین اصلی شهر به یک معضل بزرگ ترافیکی در پایتخت تبدیل شده است.
علاوه بر توقف خودروها در اطراف میادین، درگیری رانندگان با یکدیگر بر سر سوار کردن مسافر نیز یکی دیگر از پیامدهای توقف در حاشیه میادین شهری است و سر و صدای کسبههای مشغول به کار در حاشیه میادین را درآورده است، به گونهای که آنها به موضوع درگیری رانندگان با یکدیگر اعتراض میکنند و مدعی هستند که آرامش محیطی کسب و کار از آنها سلب شده است.
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای مجدد طرح توقف ممنوع در پایتخت خبر داد و اظهار کرد: با خودروهایی که در حاشیه میادین اصلی شهر تهران توقف کنند، برخورد خواهد شد، اما به نظر میرسد این طرح تاکنون اجرایی نشده است.
نکته حائز اهمیت در این مبحث آن است که اجرای طرح توقف ممنوع در پایتخت به کاهش بار ترافیکی در سطح شهر کمک خواهد کرد، از طرفی هم تاکسیهای پراکنده در سطح شهر باید توسط نهاد و یا سازمان مربوط به آنها ساماندهی شوند، چراکه افراد به بهانه مسافرکشی هر نقطه از سطح شهر را به پاتوقی برای خود تبدیل کردند و یک پایانه من درآوردی توسط آنها ایجاد شده است و علاوه بر تاکسیها، خودروهای شخصی نیز در این پایانهها در حال فعالیت هستند.
سالهاست موضوع ترافیک تهران دغدغه اصلی مسئولان شهری و پلیس پایتخت شده است و آنها معتقد هستند که ترافیک کلانشهر تهران بیش از پیش ناهنجاریهای اجتماعی را پدید آورده است، اما با این وجود در راستای ارتقاء نظم ترافیکی پایتخت، آنچنان که باید و شاید اقدامی صورت نگرفته است و همچنان شاهد تشکیل صفهای طویل خودروها در ساعات مختلف شبانه روز هستیم.
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار ، با بیان اینکه توقف در حاشیه میادین تخلف بوده و این کار ممنوع است، اظهار کرد: اقداماتی را در زمینه توقف خودروها در میدانگاههای پایتخت در دست انجام داریم.
رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: با رانندگانی که در حاشیه میادین شهر خودروهای خود را متوقف میکنند و باعث ایجاد ترافیک بیشتر در شهر میشوند، برخورد خواهیم کرد.
حال با توجه به موضوعات مطرح شده در این گزارش باید دید که مسئولان امر چه تدابیری را برای روانسازی ترافیک شهری در نظر خواهند گرفت.