همکاری چین و آمریکا در مهندسی زیستی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،  ایالات متحده، مهندسان فناوری چینی و مقامات خواستار همکاری دو کشور برای کاهش خطر فاجعه زیستی و امنیت بیولوژیکی در یک نشست در روز جمعه در واشنگتن شدند.

این سمپوزیوم که توسط دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه تیانجین حمایت شده، در تلاش است تا مشکلات پزشکی، کشاورزی و محیط زیست را حل کند.

حدود 100 نفر از کارشناسان و مقامات هر دو کشور در این کارگاه شرکت کردند تا گزینه‌های نظارت بر علوم پیشرفته زندگی، فرصت‌های همکاری بینالمللی و چالش‌های فناوری دوگانه را بررسی کنند.

مهندسی زیستی یک تکنولوژی در حال ظهور است که شامل طراحی و ساخت مسیرهای جدید بیولوژیکی می‌شود؛ مهندسی زیستی از دانش زیست‌شناسی مولکولی، که طی سال‌های گذشته توسعه فراوانی داشته، برای مطالعه و استفاده‌های کاربردی پیشرفته از ارگانیسم‌ها و همچنین توسعه زیست فناوری استفاده می‌کند.

مدیر مرکز بهداشت جان‌هاپکینز به شینهوا گفته است: «همکاری با چین اهمیت دارد چرا که چین مقدار قابل توجهی سرمایه‌گذاری را صرف کرده و طرح کلی استراتژیک برای حمایت از این فناوری دارد؛ بنابراین ما با چین همکاری می‌کنیم».

براساس بیانیه‌ای که توسط حامیان این سمپوزیوم صادر شده، ایالات متحده و چین در انقلاب بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری می‌کنند و هر دو کشور به خوبی می‌توانند به نفوذ صحیح برای رسیدن به توسعه علمی در سطح بین المللی برسند.

انتهای پیام/