سفیر اتریش در ایران: افزایش سهم نوآوری در آینده ایران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف با حضور وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری، مسؤولان ستادی و رؤسای دانشگاه‌های متولی در محل این وزارتخانه برگزار شد. 

در این نشست حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه به عنوان کانون ملی راهبری ایران و اتریش شناخته شده و تاکنون ۱۷ پروژه تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.
وی گفت: رشته‌های اسلام شناسی، زبان و ادبیات فارسی برای دانشجوهای اتریشی تدریس می‌شود.
وی بر ایجاد کارگاه آموزشی براساس نیازهای دارای اولویت دانشگاه‌های ۲ کشور و ایجاد دبیرخانه مشترک برای گسترش همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌های ایران و اتریش تاکید کرد. 

* تلاش اتریش برای حفظ قرارداد ۵+۱ در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک
وی همچنین بر تسهیل صدور ویزا برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تاکید کرد.
سفیر اتریش در ایران گفت: علم می‌تواند یکی از کلیدهای حل بن بست در دیپلماسی باشد.
وی گفت: تلاش برای حفظ قرارداد ۵+۱ در زمینه برنامه جامع اقدام مشترک، تاکید بر تحقق حقوق ایران به حذف تحریم و رشد اقتصادی برای حرکت به سمت جامعه مولد صنعت محور از سیاست‌های اتریش است.
وی گفت: اتریش این کار را از طریق ایجاد یک شبکه همکاران ۲ جانبه با هدف جلب منافع واقعی از برنامه جامع مشترک برای جامعه ایران انجام می‌دهد.
به گفته وی، تمرکز روی رشته‌های ریاضیات، علوم، شیمی، کامپیوتر و فناوری باعث می‌شود یکی از اقتصادهای دانش‌محور در جهان باشید و مستلزم تغییر از واردات دانش به صادرات دانش است.
وی گفت: نوآوری در آینده سهم بیشتری در ایران دارد و از این رو اتریش امادگی خود را برای افزایش همکاری‌های دانشگاهی با ایران اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: سال گذشته اتریش ۹،۸ میلیون یورو برای ادامه تحصیل دانش‌جویان ایرانی در اتریش هزینه کرد.
انتهای پیام/