غلامی: رایزنی با سفارت‌های روسیه، اتریش و فرانسه برای رفع مشکلات ویزا و ارزی دانشجویان و اساتید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست منصور غلامی در نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف که با حضور سفیران سه کشور روسیه، اتریش و فرانسه برگزار شد، پس از استماع صحبت‌های روسای دانشگاه‌های ایران و سفرای خارجی اظهار داشت: در صدد برقراری و ادامه همکاری‌های علمی آکادمیک با کشورهای مختلف جهان در راستای تحقق برنامه‌های بین‌المللی در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی هستیم.

وی ادامه داد: در راستای برقراری تعاملات علمی با کشورهای دیگر تفاهمنامه‌های متعددی امضا شده و ایران هم تجربیات و نظرات خود را در زمینه‌های علمی به کشورهای اروپایی منتقل کرده و خواهد کرد.

غلامی با اشاره به پیگیری موضوعات بین‌المللی علمی توسط قائم مقام وزیر در این وزارتخانه گفت: یک مدیر به صورت ویژه این مسؤولیت را در وزارتخانه پیگیری می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران از کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی حمایت می‌کند، گفت: همچنین میزبان کرسی‌های زبان سایر کشورها در دانشگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به گلایه‌های دانشگاهیان ایران از مشکلات ارزی و ویزا گفت: برای حل برخی مشکلات در روابط علمی بین‌المللی به پشتیبانی سفارتخانه‌ها و مقامات سفارتخانه‌ها نیازمندیم.

غلامی اظهار امیدواری کرد: این نشست و دوره‌های بعدی این نشست راهی عملی برای گسترش همکاری علمی آکادمیک بین دانشگاه‌های ایران و جهان باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌