دانشگاه‌های بزرگ جهان از پتانسیل علوم انسانی و اجتماعی دانشجویان ایران آگاه نیستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در نشست رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف اظهار داشت: در این نشست یکی از موضوعاتی که مورد اشاره قرار گرفت موضوع علوم انسانی و اجتماعی بود که باعث خوشحالی است.

وی با تاکید بر بحث علوم اجتماعی و انسانی در دانشگاه‌های ایران، درباره روند همکاری در رشته‌های علوم انسانی با کشورهای هدف و ضرورت توسعه آن صحبت کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: امروزه شبکه‌سازی جهانی دانش از برنامه‌های در دستورکار است و شاهد همکاری میان دانشگاه‌های جهان در زمینه‌های مختلف هستیم.

سلیمی تصریح کرد: همکاری در حوزه علوم انسانی می‌تواند از پیش آسان‌تر شود و این موضوع می‌تواند یکی از همکاری‌های جدی در آینده باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه‌های ایران در حوزه علوم انسانی قوی هستند و پتانسیل خوبی در این زمینه برای همکاری بیشتر با اروپایی ها و دیگر کشورها وجود دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران اظهار داشت: اغلب از پتانسیل فنی و مهندسی جامعه ایرانی در دانشگاه‌های خارج صحبت می‌شود، اما در حوزه علوم انسانی هم پتانسیل‌هایی داریم که معتقدیم دانشگاه‌های بزرگ در دنیا از این پتانسیل ناآگاه هستند و پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه‌های اروپایی به این موضوع توجه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌